Hyra av kaffemaskin till kontor

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!

Jag har fastnat i vinkelvolten (eller i tanken rättare sagt).
Vi har tecknat ett hyresavtal på en kaffemaskin till kontoret. Som vi hyr enl avtalet i 48 månader och har möjlighet till att köpa loss (vilket vi inte kommer att göra). Och får faktura på en ggr i kvartalet, där det även är med "försäkring".  Men nu... hur bokför man detta "hyresavtal.. det är ju hyra av maskin... personalkostnad men även till alla besökare osv... förbrukningsinventarier.. osv. Ja jag har snurrat in mig rejält. Vilka konton är det som ska användas? 


S G
Foto på S G

S G

  • 1,970 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Annica

Annica

  • 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Hyra av inventarier, kto 5220, är mitt förslag.
Foto på S G

S G

  • 1,862 poäng 1k badge 2x thumb
Ohhh.. men jaaa så klart. Låter ju hur logiskt som helst. Tack för snabbt svar :o)