I VA2000, leverantörsfakturor, visar kolumnen exkl. moms summan inklusive moms...

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 8 månader sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I VA2000, leverantörsfakturor, visar kolumnen exkl. moms summan inklusive moms istället och detta började när vi fick SQL-versionen av programmet.

Vänligen återkoppla.

Med vänlig hälsning Lena
Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

• 1
Foto på Anton

Anton

• 334 poäng 250 badge 2x thumb
Hej Lena!

Om jag testar att skapa en ny Levfakt med moms så ser rätt ut i listan för mig (v2018.4). 

Vilken version använder du? 

Är momsen på fakturan registrerad mot ett konto som har momsrapportkod?

Försvinner det om du gör en registervård? Om det gör det. Blir det samma fel när du gör en ny levfaktura?

//Anton

Foto på LW

LW

Jag har version 2018.4

Jag har gjort lite felsökning på egen hand. Vi har bytt inskanningscentral. Leverantörernas konteringsmallar kickar inte in med automatik som tidigare.

Nästa gång en faktura dyker upp i programmet - i morgon - ska jag se vad som händer om jag på dessa fakturor lägger in den ursprungliga konteringsmallen manuellt.

Intressant det här...

Tack för din hjälp, Anton. Ditt svar fick mig att fundera ett steg till!

//L
Foto på Anton

Anton

• 334 poäng 250 badge 2x thumb
Låter som det kan ha något med det att göra. Ser fram emot en uppdatering när du vet mer.
Foto på LW

LW

Felet är att inte momsen visar sig i rutan "Mallvärde" (där man kan lägga in en konteringsmall på fakturan). Därför känner inte Visma igen att momsen som finns  på konteringsraderna är moms. Men momsen kommer med på momsredoviningen i alla fall.

Jag har felanmält det här till inskanningscentralen, för om en central kan få till det, kan nog andra det också. Jag vill kunna se summor även utan moms.

Ha det så gott!!

//L

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.