Har du förslag på nya supportfilmer i Visma eEkonomi?

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Kräver inget svar
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej alla användare av Visma eEkonomi!

Jag och teamet som spelar in film skulle vilja ha förslag på nya filmer som ni användare tycker saknas till Visma eEkonomi. Det kan vara en funktion eller ett arbetsmoment som du tycker är svårt, eller någon del som du är nyfiken på.

Jag tänkte samla alla idéer här i denna tråden och därefter gör vi en prioriteringslista efter de önskemål som kommer in. Ta gärna en titt på de filmer vi har idag på länken filmer Visma eEkonomi och skriv därefter dina förslag i tråden.

För att detta ska bli så smidigt som möjligt vill jag att du postar varje filmförslag som ett nytt svar. Om en annan användare redan har postat ett filmförslag som du också önskar, klickar du på Gilla.

Det ska bli spännande att se vad ni har för idéer! :)

Om du har idéer eller frågor som inte rör våra filmer vill jag att du postar det i en egen tråd. Klicka på Nytt inlägg uppe i menyn.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 92,890 poäng 50k badge 2x thumb
  • nyfiken

Publicerades för 5 år sedan

• 0
  • 1
Foto på nlb

nlb

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
En film om vad som ingår i tilläggsprogrammen (Order etc) skulle vara bra att sen inför ett ev köp.
Foto på Anna Svensson

Tack för input!
Jag har precis publicerat filmen Arbeta medoffert/order i Visma eEkonomi på vår youtubekanal.

Kolla gärna in den: https://youtu.be/zFUodoEeOfY?list=PLCA105369B4EE03B0
(Redigerad)
Foto på nlb

nlb

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
Om jag lägger in en order i ordermodulen på100 st. Av olika anledningar kan jag bara delleverera 75 st. hur gör jag då med fakturan. Funkar det på samma sätt som om jag delbetala en leverantörsfaktura, restbeloppet finns kvar så jag kan trycka betal nästa gång jag betala.
Foto på Anna Svensson

Hej!

Jag vill gärna att du postar denna frågan i en ny tråd. Mitt verktyg hindrar mig tyvärr från att skapa en ny tråd utifrån din kommentar.
/Anna
Foto på NTS

NTS

• 154 poäng 100 badge 2x thumb
Hur man bokför friskvård (och hur det faktiskt ligger till med tillåtna nivåer) samt hur man bokför representation där alkohol ingår. Det sistnämnda gärna både med exempel då matkostnaden är över och under 90 SEK/person.
Foto på Tomas G

Tomas G

• 164 poäng 100 badge 2x thumb
Valutakonton!
Foto på David L

David L

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
Hej! Ett önskemål här om del2 av filmen "Skapa deklaration för aktiebolaget i Visma eEkonomi" från mars 2014, om hur göra om det inte går så bra rakt på som visas där.
Hur man vid behov kan få t.ex. siffran "Skatt på Årets Resultat"  i tilläggstjänsten Deklaration att överensstämma med uppgift i ett redan insänt och godkänt bokslut?
Den var nästan samma men inte riktigt, så bara det förstörde Ink2 3.26,3.27,4.1,4.3 och gjorde producerad deklaration oanvändbar.
Ibland kan verkligheten blivit i den tidsföljden att bokslutet fastställts innan deklarationsblanketten ska tas fram, men eEkonomi var bångstyrig, ja det var helt hopplöst;  satt en hel arbetsdag och försökte, vilket tyvärr enbart orsakade en jätteful verifikationssekvens inne i eEkonomi på slutet av ett annars fint och städat år i huvudboken.   Annars är ju eEkonomi lättanvänt program på många vis, men där blev det verkligen rakt in i väggen för mig med programmet!
Foto på studiorosen

studiorosen

• 100 poäng 100 badge 2x thumb
En video som visar bokförings processen kring en Izettle inbetalning. Det tog veckor att komma på hur jag skulle få momsen att beräknas på ett större belopp än vad som sattes in på kontot (pga deras avgifter) så att momsbeloppet stämmer i redovisningen. det är säkerligen fler än jag som har haft samma problem. Det är en tidskrävande process och det bästa vore att kunna välja "izettle betalning" i själva programmet.
Foto på Anna Svensson

Hej!

Denna filmen publicerade vi i december: https://youtu.be/sJXKUyoEAA0?list=PLCA105369B4EE03B0 ledsen att jag glömt uppdatera.
Hoppas att lösningen i programmet för iZettle gör hela hanteringen mycket enklare!

/Anna
Foto på Andreas Brink

Andreas Brink

• 364 poäng 250 badge 2x thumb
Eftersom många småföretagare sannolikt sitter och betalar ut lön till sig själva, t ex i fårmansaktiebolag: Bokföra löneutbetalning inklusive bokföring av arbetsgivaravgift, löneskatt samt bokföring gentemot skattekonto vid skatteinbetalning samt dragning av SKV från kontot.
Foto på Anders Persson

Anders Persson

• 202 poäng 100 badge 2x thumb
En film om hur man använder eEkonomi när man bokför enligt kontantmetoden. I praktiken är det få skillnader, men som nystartare utan erfarenhet av bokföring var det mycket jobb innan jag exempelvis lyckades förstå att även jag kan skapa en leverantörsfaktura och att den, trots att den i programmet har en bokföringspost "2440 - Leverantörsskulder" faktiskt inte bokförs så utan matchas direkt mot "1930 - Företagskonto" när jag i framtiden matchar fakturan.
Foto på Applegate

Applegate

• 692 poäng 500 badge 2x thumb
Film hur man får ut statistik från e-ekonomi. Både sorterat i antal och/eller i pengar. Man skall också kunna se i filmen om hur olika tidsspann ställs in. Även jämfört med tidigare tidsperioder.
Foto på Felipe

Felipe

• 584 poäng 500 badge 2x thumb
Leverantörsfakturor från utlandet i USD och Euro. Få dessa att matcha mot kassa. Även hur man bokför dessa. Något som efterfrågas mycket nu i forumet.
Foto på Raito

Raito

• 170 poäng 100 badge 2x thumb
Video How add discount on Order

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.