Varför ni skapar nya problem för era kunder?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Besvarad
Det gäller VISMA Administration 2000.
Varför har ni bytt system för priser i kundfakturor med artikelnummer när det gäller markeringar för inklusive moms eller exkl.moms?
Varför ni gör krångel med programmet varje gång? Vem bad er byta den perfekta system, som var tidigare? Återställ tillbaka den, som var innan ver.5.5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför måste NU jag tänka igenom VILKA PRISER VAR INMATADE I MITT PROGRAMM för ALLA artiklar????
Vi jobbar mot olika kundgrupp, som har priserna med moms och utan moms, som var inställda i programm sen tidigare. Vi behövde bara välja om utställd faktura är med moms eller utan moms.
Nu måste jag gå igenom varje artikel för sig och ändra den. Jag har inte bra ord mot er just nu. Jfg Vill SÄGA BARA FULA ORD om överraskningar, SOM MAN FÅ VARJE GÅNG EFTER ÄNDRINGAR I PROGRAMMET senaste TIDEN!!!!
Foto på Elena

Elena

  • 510 poäng 500 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 6 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,930 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Elena,

Jag antar att du refererar till det meddelande vi infört (i ett visst scenario) när markeringen för Inkl moms sätts på offert, order eller faktura. Funktionaliteten i sig har inte ändrats, däremot har vi infört ett meddelande i version 5.5 för att uppmärksamma användaren och förhindra att Inkl moms-inställningen används felaktigt.

Markeringen för Inkl moms behöver sättas på dokumentet innan artikelraderna plockas upp, om du vill att artikelraderna ska visa priset inklusive moms. Om du redan registrerat artikelraderna och markerar Inkl moms i efterhand räknas inte priset om automatiskt. Du behöver alltså plocka upp artiklarna igen för att priserna på raderna ska räknas om. Funktionaliteten är precis som förut och beskrivning om hur markeringen ska användas finns i Hjälpen. Meddelandet vi infört är alltså ett förtydligande av hur funktionen fungerar.

Utifrån din beskrivning har vi en del frågor och vill gärna förstå er situation bättre. Vi kommer kontakta dig och gå igenom detta mer i detalj.