Flera foton i en uppladdning - Scanner

• 7
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej!
Det vore bra om man kan lägga till flera foton i en uppladdning i Visma Scanner. Om tex en faktura eller ett kvitto består av flera sidor så vore det bra om alla sidor kom med i samma uppladdning, precis som det gör om man mailar eller laddar upp pdf-filer.
Foto på NathalieEK

NathalieEK

• 706 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 7
Foto på Henrik Ninov

Henrik Ninov, Fd Produktansvarig - Visma Scanner & Visma Manager

• 630 poäng 500 badge 2x thumb
Hej

Att lägga till fler bilder är något som vi har på agenda, men jag kan tyvärr inte säga när detta kan ske. Ett alternativ skulle kunna vara att lägga till en huvudbild med möjlighet att bifoga flertalet bilagor. Vi kommer dock att kolla vidare på detta, men önskemål från er som använder appen betyder mycket för oss!

Mvh
Henrik Ninov
Foto på M Risberg

M Risberg

• 2,586 poäng 2k badge 2x thumb
Hur går det med detta? Nyfiken som tusan. :)

Fakturor och avier på flera sidor händer då och då ...
Foto på Erik Stenberg

Erik Stenberg, Produktansvarig - Visma Scanner, Visma Manager

• 420 poäng 250 badge 2x thumb
Hej!

Vi har fortfarande denna funktionalitet planerad. Det är inget vi arbetar med just nu, men vi vet att denna förbättring kommer underlätta användningen för många användare så vi kommer att ha kvar den i vår långsiktiga planering.

Mvh / Erik
Foto på Zozo

Zozo

• 196 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har svårt att förstå hur stora företag med stora resurser inte implementerar bra idéer och funktioner som mindre företag anser vara självklara och standard.

Det skulle ta en duktig utvecklare några timmar att utöka befintlig funktionalitet. Ändå är tråden över 1 år gammal.

Jag anser att programmet är bristfällig utan denna funktionalitet då de flesta kvitton och fakturor består av multipla sidor. Hoppas att ni kan fixa denna brist innan nästa generation tar över.
Foto på M Risberg

M Risberg

Hej Zozo.

Det handlar nog inte så mycket om att Visma inte kan eller har resurser (med en nettointäkt på nära 11,5 miljarder NOK under 2018). Det handlar om att det inte prioriteras. Vi kunder köper deras svar (exempel nedan) och lever på hoppet om att "någon dag händer det". Vi stannar kvar länge nog för att det ska löna sig för dem.

"Att lägga till fler bilder är något som vi har på agenda"
"Vi har fortfarande denna funktionalitet planerad."

Skulle så klart vara ärligare av dem att säga att "det där är vi inte särskilt sugna på att implementera". Då vet man sen som kund om man ska vända sig till en annan leverantör eller om det inte var så viktigt för en själv ändå. Men varför skulle de säga så och riskera att förlora intäkter?

Man lär sig läsa mellan raderna och lagom till att man förstår sig på allt sånt här så är man redan gammal. =)

Det är Vismas program och de gör med det precis vad de vill. Att det ser ut som det gör idag är för att Visma VILL att det ska se ut så.
Foto på Zozo

Zozo

• 196 poäng 100 badge 2x thumb
Well, jag tänker inte vänta så länge som alla andra här är vana vid i alla fall. Man lever bara en gång :)
Foto på M Risberg

M Risberg

Jag förstår precis.

.. och i ärlighetens namn tycker jag att det är så det ska fungera. Om du behöver en funktionalitet som Visma inte erbjuder, då testar du någon annans program. Kanske t o m att du får en rekommendation från någon som vet vilket ekonomiprogram med ekosystem som klarar av något så vanligt som flersidiga fakturor.

Det ska inte behöva bli sura miner för det. Jag säger lycka till! Kom gärna tillbaka till forumet och berätta vad du hittade för lösning.

.. och snälla Visma: Ge oss gärna en lägesuppdatering. Det var nio månader sedan ni / Erik menade att ni planerade att ta tag i det här.

Ett helt nytt och komplext liv har hunnit bli till på samma tid som flersidig faktura i en fakturascanner till ett ekonomiprogram 2019 ännu inte hänt. Dröjer det till att barnet börjar jollra, till att barnet börjar krypa, säger sitt första ord, till det reser på sig..?

Transparens är trevligt. =)
Foto på Erik Stenberg

Erik Stenberg, Produktansvarig - Visma Scanner, Visma Manager

• 410 poäng 250 badge 2x thumb
Hej! 

Som tidigare nämnt så är denna funktion kvar i listan över planerade funktioner. Kommer inte hända ngt den närmaste tiden då vi fokuserar på andra saker. Men jag förstår behovet och att ni väntar på den. Vi kommer försöka göra er nöjda med en sådan funktion så fort vi har möjlighet.  

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.