Identifiering av uppgifter från PDF-faktura - eEkonomi

• 0
  • 3
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

När man laddar upp en PDF-fil så tolkas uppgifter från den uppladdade filen automatiskt, och man får fram t.ex. leverantörsnamn och belopp så att det lättare går att identifiera vilken fil som är vilken. Det är en trevlig funktion.

1. Varför sker inte denna tolkning av filen om den kommer in via mailen (xxx@vismadoc.net)? Jag har bara fått den att funka genom att manuellt ladda upp filen.
  2. Dokumentet markeras alltid som kvitto, trots att det klart och tydligt är en faktura.
Foto på Andreas L

Andreas L

• 2,950 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 3
Foto på Lian

Lian

• 670 poäng 500 badge 2x thumb
Ser fram emot att få respons på detta. Jag har tidigare försökt ställa samma frågor i en annan tråd utan att få några relevanta svar från Visma.
(Redigerad)
Foto på Henrik Ninov

Henrik Ninov, Fd Produktansvarig - Visma Scanner & Visma Manager

• 630 poäng 500 badge 2x thumb
Hej Lisa

Anledningen till att bilder som är mejlade inte tolkas beror på att funktionen inte är påslagen för detta i dagsläget. Vi har självklart som ambition att slå på det även för mejl framöver. 

Att dokumentet får en felaktig typ beror helt enkelt på att tolkningen inte lyckades fastställa att det var en faktura. Vi arbetar ständigt med att tolkningen ska fungera bättre och jag hoppas att resultatet också kommer att upplevas bättre framöver. 

Mvh
Henrik Ninov