Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

andaxi
MEDLEM

Import till Visma Lön 600 med s.k. TLU-fil

Om man inte är intresserad av exakt upplösning av olika Times per dygn, är det möjligt att summera till ex.vis. periodens sista datum? Typ "<Time DateOfReport='2017-09-30' TimeCode='010' SumOfHours='120.00' />"

Frågan kommer sig av att anvsändaren/producenten av filen är ett tidsredovisningssystem, så upplösningen per dag finns redan. Detta ska till llönesystemet enbart som en periodsumma.

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vi har ett dokument på hur filerna ska vara uppbyggda för att de ska kunna tolkas. Det kan vara lämpligt att vidarebefordra detta till leverantören så de anpassar filen för att den ska vara kompatibel med våra system.
Här kan läsa om Filformat tidredovisningsfil.

Med vänliga hälsningar
Philip
andaxi
MEDLEM

Hej! Tack för svaret, men det är jag som är leverantören... Jo, jag har läst den specen, men jag tycker nog att jag ställer en fråga som inte besvaras specifikationen...... Det står "per dag och tidkod", men jag funderar mest kring om det går att "komprimera" eller om det då blir fel av typen "det finns inte 150 timmar på ett dygn" eller något i den stilen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Det beror helt för vilken tidkod och typ av anställd som du väljer att göra det. För t ex timlön eller månadslön så går det bra då dessa inte läses in med datum i löneprogrammet ändå.

Däremot för t ex sjuk måste dessa specifieras per datum för att bli en korrekt uträkning sedan i lönesystemet.

Aha! Då ska vi nog hitta någon upplösning som funkar!