Importera en TLU-fil till Visma Lön 300

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har skapat en TLU fil som jag har försökt att lägga in i visma 300. Först fick jag felmeddelande om tidskoder men det gick jag in och ändrade de som var fel. Men nu när jag lägger in filen så kommer det upp en bild och sen kommer det inte in något i visma. Vad är det jag gör fel?
Foto på Greens

Greens

• 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 11 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

• 1,054 poäng 1k badge 2x thumb
Hejsan! 
Enligt meddelandet som du får, verkar det som att dessa personerna inte är med på lönekörningen. Har du kontrollerat så att de är det?

Ha en trevlig dag! 

/  Emma 
Foto på Greens

Greens

Menar du i filen eller i själva lönekörningen i Visma? För i Visma så skapar jag lönekörningen och bockar med alla som ska ha lön och sen importerar jag filen. Då borde väl alla vara med?
Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

• 1,054 poäng 1k badge 2x thumb
Hej igen! 
Jag menar i lönekörningen. Meddelandet som du får är att personerna är med i tidsfilen som du vill importera men inte med på lönekörningen. Vill du dubbelkolla så de personerna vars namn kommer upp i meddelandet finns med i denna lönekörningen? 

/ Emma 
Foto på Greens

Greens

Ja alla som är med i filen är med i lönekörningen. Därför jag blir fundersam vad jag gör fel.
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

• 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Greens,
Några av personerna finns med i filen men inte i lönekörningen och några finns med i lönekörningen men inte i filen.
Har du möjlighet att kontakta supporten om du inte får rätsida på det?

Ha en fortsatt trevlig dag!

/Annelie
Foto på Greens

Greens

Hej, Jag kontaktade support och det som var felet var att det inte hade samma anställningsnr som gick från tidsprogrammet och visma. Så det var en enkel lösning. Tack.
Foto på Annelie Engvall

Annelie Engvall, Moderator

• 1,948 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Greens!
Vad bra att det löste sig.

Ha en fin dag!

/Annelie