Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Importera artiklar/produkter i txt-format

Hej!

Hur importerar jag artiklar som finns i en txt fil i Visma Administration 2000?
Det är en lager/prislista från vår leverantör..

9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om du vill få in artiklar i programmet via en prisfil du har fått från en leverantör kan du göra en prisinläsning. För att det ska fungera behöver du ett prisfilter som kan tolka informationen i filen och placera den rätt i programmet. Med programmet följer ett antal prisfilter från olika leverantörer och skulle det inte finnas ett filter från just din leverantör finns möjligheten att beställa ett från någon av våra samarbetspartners.

I följande film kan du se exakt hur en prisinläsning går till:
Läsa in prisfil via prisinläsning i Visma Administration

Vill du hellre läsa dig till informationen har vi ett även supportdokument om hur du gör:
Prisinläsning

Återkom gärna till oss om du har några fler frågor!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack för svaret, vart hittar jag era samarbetspartner ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

En nyfiken fråga; vilken leverantör gäller det i det här fallet?

Våra samarbetspartners hittar du på följande sida. Du väljer vilket län du vill leta i och tittar sedan efter samarbetspartners med kompetensen Rapporter och mallar.
http://kampanj.vismaspcs.se/af/
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Vår leverantör är Ingram Micro
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej! Anledningen till att jag frågade var för att se om vi hade något färdigt prisfilter till just din leverantör, men det har vi inte.
Däremot finns det ett excelprisfilter i programmet om du har alternativet att få din prisfil i excelformat. Är det det txt-fil som gäller behöver du beställa ett separat filter från en samarbetspartner till oss.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ska mallen för Excel filen se ut ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

När du skapar en ny inläsningsmall väljer du att formatet ska vara Excelpriser. Filen du ska läsa in måste vara i csv-format. Är den inte det kan du spara om den i Excel med det formatet alternativt fråga om du kan få den i csv-format från din leverantör.

För att sedan tala om för programmet vilken information som ligger var i de olika kolumnerna i filen klickar du på knappen Anpassa excelformat. Öppna filen och se till att kolumnerna stämmer med inställningen i programmet. När du är klar klickar du på OK och gör övriga inställningar i mallen. I filmen och dokumentet jag länkade till tidigare finns mer information om resterande inställningar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, vid prisinläsning via excelprisfiltret så är det inte möjligt att läsa in olika artikelnummer för leverantör och eget valt artikelnummer. Man kan bara välja att utgå från leverantörens artikelnummer. Varför kan man inte välja ett eget artikelnummer? För att lösa detta så har jag fått förslag på att vända mig till era samarbetspartners med en härlig extrakostnad på 5-6000kr plus installation och serviceavtal. Jag vill bara kunna välja mitt eget artikelnr vid inläsning.

// Mikael J
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här inlägget skiljer sig från huvudämnet så jag bryter ut det och skapar en egen tråd av det. Referera till det nya ämnet här: Eget artikelnummer vid prisinläsning - Administration