Inaktiva uppdrag kvar i bevakningslista - Visma Advisor

  • 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Om man inaktiverar ett uppdrag på en kund så syns det fortfarande i bevakningslistan OM man har datum på olika bevakningspunkter. Datum finns ju oftast då man har rutan "Återanvänd klar senaste-datum och inaktiva perioder" ikryssad.

Det betyder att om man vill inaktivera ett uppdrag på ett större antal kunder så måste man gå på varje kunds uppdrag, ta bort alla datum på varje period under varje bevakningspunkt. Ett mastigt och frustrerande jobb.

Det borde väl fungera såsom att inaktiva uppdrag inte syns i bevakningslistan ÄVEN om de har datum?
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

  • 668 poäng 500 badge 2x thumb
  • frustrerad

Publicerades för 4 år sedan

  • 2
Foto på Ekonomivision

Ekonomivision

  • 2,782 poäng 2k badge 2x thumb
Det här har jag också frågat efter men inget har hänt.
Foto på Björn Lindström

Björn Lindström, Fd Designer - Visma byrå produkter

  • 2,102 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!
Jag håller med om att om du har inaktiverat ett uppdrag på en kund så borde inte den kunden visas i bevakningslistan för uppdraget för perioder där du inte har klarmarkerat någon bevakningspunkt för kunden även om det finns klar senast datum på bevakningspunkterna. Vi ska titta på detta och åtgärda det om möjligt.

Med vänliga hälsningar

Björn Lindström
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

  • 668 poäng 500 badge 2x thumb
Finns det någon uppdatering i detta ärende? Det kan verka som en smal sak, men förutom att det stör överblicken gör det också att man inte kan använda massutskicksfunktionen för att mail går ut till kunder som inte ska ha dem.

De försvinner inte med filter heller då de räknas som "ej slutförda" (till skillnad från inaktiva). De syns bara som ett långt grått streck i bevakningslistan.
Foto på Ekonomihjalpen

Ekonomihjalpen

  • 668 poäng 500 badge 2x thumb

I två raka uppdateringar har ni skrivit "Problem löst: Bevakningspunkter för inaktiva uppdrag". Dock ser vi fortfarande inaktiva uppdrag i både bevakningslistan och på "kundkortets" förstasida. Var det andra problem med Bevakningspunkter för inaktiva uppdrag som löstes? 

Foto på Björn Lindström

Björn Lindström, Fd Designer - Visma byrå produkter

  • 2,102 poäng 2k badge 2x thumb
Hej!
Det ska vara löst och det fungerar när jag testar i min testbyrå i skarp miljö. Det fungerar så här.
Om du har ett uppdrag på en kund och har klar senast datum på perioder framåt i tiden för bevakningspunkter och väljer att inaktivera uppdraget för kunden ska följande hända.
Kunden kommer att finns med på bevaknings listan för uppdraget för innevarande period och för tidigare perioder men skall inte finnas med för framtida perioder. Samma gäller för bevakningslistan på kundöversikten och för bevakningslistan Alla uppdrag. I bevakningslistan för alla uppdrag kan ett dygns försening av uppdateringen gälla men ska fungera som de andra bevakningslistorna dagen efter inaktivering av uppdraget på kunden görs.

Med vänliga hälsningar
Björn

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.