Inbetalningar från utlandet - Administration

  • 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

I den senaste versionen (2015.21) har rutan med valutakurs vid inbetalningar tagits bort. Istället för att bara kunna skriva in valutakursen så måste vi räkna om och skriva in manuellt. Vi har bankkonto i EUR där betalningarna kommer in och förut var det bara att skriva in valutakursen men nu måste vi manuellt räkna om till SEK och skriva in. Ett extra arbetsmoment så det var ingen förenkling direkt...
Foto på tj

tj

  • 1,356 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

  • 3
Foto på himmelev11

himmelev11

  • 336 poäng 250 badge 2x thumb
Vi har samma problem. Man kan få fram rutan/kolum för valutakurs men det går inte att ändra valutakursen till den aktuella för inbetalningen som gjorts. Så nu är det minst två arbetsmoment som ska till. Absolut ingen förenkling
Foto på A-HD

A-HD

  • 1,194 poäng 1k badge 2x thumb
Tänkte installera nya versionen i mellandagarna. Det gör jag alltså inte!
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej på er, 

I version 2015.2 kan ni högerklicka i buntinbetalningen eller i Återrapportering inbetalningar och väljea Kolumninställningar. I den här versionen kan ni alltså själva välja de uppgifter ni vill se om fakturan och i vilken ordning kolumnerna ska ligga för bästa överblick.  

I senaste uppdateringen 2015.21 kan ni ändra värdet i kolumnen valutakurs, det var en miss i version 2015.2 att värdet inte gick att justera. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.