Inbetalningar - Administration 500/1000/2000

  • 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag laddar ned en fil från banken i Återrapportering inbetalningar blir den första rätt men om jag laddar ned en till adderas summan från den första till summan på den andra. Och så vidare. Tydligen blir det rätt i journalen ändå men det ska väl stå rätt även på sidan tycker jag.
Foto på uingman

uingman

  • 282 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
Foto på Annika

Annika

  • 396 poäng 250 badge 2x thumb

Samma sak för mig!! Jag hade ett ärende hos Visma i början av slutet av juni ang detta men ficka bara rådet att köra registervård. Eftersom jag hade bråttom så knackade jag allt manuellt istället. Dom första filerna i juli fungerade att återrapportera, hade sen 3 veckor semester och nu i vecka så uppstod problemet igen. Knackade hela juli manuellt igen..... Jag vågar inte lita på att det blir rätt i journalen och det vågade inte supporten heller lova. Man kan ju inte heller köra registervård helatiden.... Toppen om ni på Visma verkligen tittat på detta. Vi har Visma Admin 2000.
Foto på uingman

uingman

  • 282 poäng 250 badge 2x thumb
Jag tänkte prova att stänga ned återrapportering inbetalningar mellan varje körning för att se om det funkar då.
Vi har samma problem när vi laddar ned order från webbshop att de inte syns förrän man stänger ned ordrar och sen öppnar igen. Då är de där!
Foto på Annika

Annika

  • 396 poäng 250 badge 2x thumb

Hmm Avvaktar med spänning ditt resultat. När du har journalfört fick fakturorna ocksåett datum i kolumnen  "slutbetalda" under fakturafliken, i "listläge"?

Känns ändå som någon typ av "bugg" ....
Foto på uingman

uingman

  • 282 poäng 250 badge 2x thumb
Hej igen,
Nu har jag provat och det fungerar! Stäng ned fliken återbetalningar mellan varje inbetalning så blir det rätt. I alla fall för mig. Fast så ska det ju inte behöva vara...

Foto på Annika

Annika

  • 396 poäng 250 badge 2x thumb

Nu har jag testa 2 filer i augusti och ditt tips fungerar så långt men blir ändå tveksam eftersom att när jag kom tillbaka efter semester och öppnade upp "fliken" så fungerade inte då. Håller dock tummarna  :-)  Vi får se vad som händer nästa vecka.

Funderar dock varför Visma inte återkopplar något i tråden. Vi två kan ju inte vara dom enda som har detta problem.
Foto på Jakob Ivarsson

Jakob Ivarsson, Moderator

  • 210 poäng 100 badge 2x thumb
Hej

Det låter som en bugg att det visas fel värde på sidan. Men som uingman säger så verkar det fungera korrekt om man stänger ner fliken mellan varje återrapporteringsfil. Vilken version av programmet jobbar ni i ?
Foto på Annika

Annika

  • 396 poäng 250 badge 2x thumb
Hej,
Vi har v 2018.3 och uingman's tips om att stänka ner fliken fungerade inte för mig. Jag hade telefonkontakt med er i förra veckan och jag handknackar nu alla inbetalningar i väntan på ny version. Enligt supporten så var detta ett problem som verkar komma upp till ytan mer och mer och att ni jobbar på korrigering till den nya versionen. Vidare kan jag tillägga att jag lyckades läsa in 3-4 filer i början av juli. Trodde jag , för när jag i förra veckan skickade betalningspåminnelser så har några kunder återkommit att dom betalt sina fakturor just dom datumen som dom "lyckade" filinläsningarna varit . 3 inbetalningar i resp fil. Vi har kundnummer 1055315 om du vill kika i ert system över mina telefonkontakter med er. Det kan väl inte bara var vi och uingman som har detta problem eller?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Nu finns det en ny version ute där Återrapporteringar inbetalningar är förbättrad. Den finns för nerladdning på min sida och hemsidan. Här kan du även läsa versionsnyheterna. 

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.