Inbyggd överföring av bokföringsdata fungerar inte -eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Visma eEkonomis inbyggda funktion för att överföra ny bokföringsdata från eEkonomi till Ekonomiöversiktspluginet fungerar inte för mig. 

Felkod: Rad 807: Raden innehåller tecken som inte är tillåtna i en SIE-fil.

Däremot kan jag exportera SIE-filen manuellt i eEkonomi och importera den manuellt till Ekonomiöversikt och då är det inga problem.

Hur kommer vi tillrätta med detta?

Tillägg: Provade nu igen och det går inte heller manuellt.

Felkod: Rad 807: Raden innehåller tecken som inte är tillåtna i en SIE-fil.
Foto på Arash

Arash

  • 1,628 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Arash,

Om du testar att överföra nu så ska det fungera:)

Ha en fin helg
/Susan
Foto på Arash

Arash

  • 1,628 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Kort svar: Nej

Mediumlängssvar: Blev glad, provade, blev ledsen.

Se bild.

Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,920 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Arash,

Kan ju inte låta bli att undra varför den hänger upp sig på rad 807 och undrar direkt vilka tecken den ogillar där.

Har du provat att öppna sie filen i anteckningar?
När man gör det kan man under Visa, välja att bocka för Statusfält och kan enkelt då hitta rad 807.

Är det nåt som kanske ser annorlunda ut på den verifikationen jämfört med de övriga?

Självklart ska det inte vara några problem med att importera en sie fil till Ekonomiöversikten från ditt eEkonomi, men hade gärna uteslutit ett eventuellt fel på filen först.
Du får jättegärna kontakta supporten på telefon 0470- 70 62 00 eller via chatt så hjälper vi dig med detta.

Ha en fin dag
/Cecilia 
Foto på Arash

Arash

  • 1,628 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Cecilia,

Jag förstår hur du tänker. 

Jag har tidigare flera gånger framfört att era supportkanaler inte är lämplade för denna typ av supportbehov. Jag hade helst velat skicka ett mail med SIE-filen till någon supportperson hos er, men den möjligheten finns inte.

Er chatt ger inte möjligheten att bifoga filer/bilder. Hade sparat massa dialoger bara vi haft hittills, även säkert andra kunder. Tid/dialoger som inte behövs = massa tid som er egen supportpersonal skulle spara genom att istället snabbt titta på en skärmdump. En bild säger mer än 1000 ord som man säger och det stämmer synnerligen väl i supportsammanhang. Jag vill att ni hittar en lösning på detta.

Här vill jag av naturliga skäl inte ladda upp vår SIE-fil eller.

Så... hur går vi vidare då på ett någorlunda effektivt sätt?

Mvh Arash
Foto på Susan Åklundh

Susan Åklundh, Fd Moderator

  • 15,664 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Arash,

Det enklaste är om du har möjlighet att kontakta oss via chatt/telefon. I båda kanalerna har vi möjlighet att koppla upp oss och kika på filen.

Ha en fin dag
/Susan

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.