Infoga rad i verifikation samt fler sök-möjligheter. -Administration

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 10 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)

Jag efterlyser funktionen "Infoga rad" i en verifikation. Det går ju att infoga både i en order och i en faktura, det borde inte vara så komplicerat att även lägga in den funktionen i verifikationsregistreringen och då även när man ändrar i en verifikation. Ibland vill man ha "sin ordning" i ett verifikat.

Jag undrar också varför det inte går att söka på transaktionstext om man vill hitta en verifikation utan att bläddra i papper. Det är lite därför man skriver transaktionstext tycker jag. För att söka och få den infon man vill ha.

.....och även möjligheten att söka på belopp vore kanon.

Foto på Gunilla Stenbacks

Gunilla Stenbacks

• 1,566 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Gunilla,

Jag kommer ta vidare dina förslag till vår utvecklingsavdelning.

När det gäller din sista punkt, om att Söka efter belopp, kan jag kanske hjälpa dig redan nu. Om du står inne under Bokföring-verifikationer och går på Skriv ut och väljer Verifikationslista och beroende på hur mycket information du har kring datum eller verifikationsserie, kan du givetvis ändra och bocka i önskade kolumner. Välj sen att ta listan till Bildskärm. Långt upp till vänster, har du sen ett Förstoringsglas där det står sök om du håller med musen över ikonen, tryck på den och skriv t ex in 4500:- om du söker just det beloppet, då kommer du hamna på det Beloppet i din lista. Det är ganska troligt att just det beloppet du söker förekommer flera gånger, då har du Ytterliggare ett förstoringsglas högst upp, som har en liten Pil till höger, trycker du på den hoppar markeringen fram till nästa ställe som just beloppet 4500:- förekommer.

Funktionen fungerar även på andra utskrifter.

Hoppas detta hjälper dig i ditt arbete.

/Victor
(Redigerad)
Foto på Gunilla Stenbacks

Gunilla Stenbacks

• 1,566 poäng 1k badge 2x thumb

Jaha tack för den informationen :) det var ett annorlunda sätt att söka men det var bra att få lära sig.

M v h

Gunilla

Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Gunilla, 

Jag har inte glömt bort önskemålet att skjuta in rader i verifikationen. Jag håller ett öga på den tidigare tråden om detta men har inte haft möjlighet att prioritera den. 
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/skjuta_in_rader

Gällande sökning av belopp och texter i programmet så önskar vi ta ett helhetsgrepp om det i produkten i framtida versioner. 
Foto på MarieN

MarieN

• 6,454 poäng 5k badge 2x thumb

Hej, jag har samma problem och ja man vill ha raderna i en viss ordning då det skall vara lätt att följa. Likaså när man måste ändra en verifikation i oavsett serie, vill jag kunna infoga raden vart man vill vid ändring - summan man ändrar och den ändring man gör kommer då ihop!

Undrar också om man kan infoga en rad i leverantörsregistreringen?   Idag hade jag lagt in en Lev.faktura som jag också periodiserar raderna på (40 rader) - i slutet märkte jag att det inte stämde då en viss del på den ena raden inte skulle periodiseras - skulle då behövt splitta en rad till 2st då man vill ha dem ihop..innebar att jag raderade 38 rader för naturligvis var mitt fel i början av fakturan och så var det bara att börja stansa igen....

(Redigerad)
Foto på Angela

Angela

• 262 poäng 250 badge 2x thumb

Jag saknar också att infoga rader i verifikationen. Konstigt att ha funktionen "ta bort rad" men inte "infoga rad". Hoppas att detta kan komma snartt i kommande version.