Ingående balans - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!
jag hjälper till med bokföringen till ett aktie bolag, i visma eEkonomi har jag skapat bokförings år 2019, när jag har fått tillgång till skattekonto då såg jag att det var tidigare transaktioner på skattekonto från tidigare år. Då företaget hade ingen aktivitet men har betalat ändå avgifter för förseningar,  räntor etc. Företaget har upprättat årsredovisning i två år. Ägaren säger att de hade ingen bank konto då och att ingen bokföring gjordes och att en dam hjälpte till bara med att få gjort årsredovisningen och ha det skickat till skv. Jag behöver skapa nu en ingående balans så att alla siffror i 2109 stämmer och behöver hjälp med det, på hur gör man på enklaste sättet och sa att det blir rätt.
Foto på Mihaela

Mihaela

• 468 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

• 0
  • 1
Foto på mikael pettersson

mikael pettersson

• 80,792 poäng 50k badge 2x thumb
Du får utgå från den årsredovisning som gjorts och registrera det årets utg balans som ing balans nu och rätta eventuella fel från 2018 under 2019

Mikael
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

• 11,438 poäng 10k badge 2x thumb
Jag skulle råda dig att ta kontakt med en redovisningskonsult som kan hjälpa dig att få ordning på de felaktigheter som skett tidigare. Då har du sedan en bra utgångspunkt att fortsätta bokföra själv sen.

Mvh
Lovisa