Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingående lager vid köp av företag

Jag har en snygg inventeringslista, gjord i excel, på gödselmedel. Köpte Visma 1000.
Fick en bokföringsorder att boka vid försäljningen av gården och där bokades köpt gödselmedel direkt på kostnadskonto. Då hade jag redan börjat att lägga in lagret av gödselmedel i artikelregistret. Jag har inte skrivit ut någon journal, om nu det krävs, så i resultatrapporten står bara det belopp som faktiskt finns i lager, alltså det belopp som kom från bokföringsordern.
Jag behöver nu få över beloppet i lager men samtidigt få med mig vad lagret består av. Hur gör jag då?
Jag tänker att jag inventerar lagret och då kommer kostnaden att gå över till lager istället. Men var händer då med artiklarna som jag lagt in? När allt är klart så ska all gödselmedel ligga i lager och ingen kostnad i resultatet..

3 SVAR 3

Ta kontakt med Visma supporten de kan säker hjälpa dig. Har kunnat det tidigare men de har bytt databasformat i administrationen nu. så jag vågar ännu så länge inte på den operationen.

Annars finns ju alltid möjlighet att lägga upp artiklarna igen. Om kostnaden skulle vara mycket.

Tomas Tobiasson
Angamato Ekonomikonsult AB
tel 0770-33 99 25
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kitty!

Om jag förstår dig rätt så har du lagt in dina artiklar i artikelregistret i Administration. Det du nu behöver göra är en manuell inleverans på respektive artikel. Hur man gör en manuell inleverans kan du läsa i dokumentet Lagerhantering under rubriken "Inleveranser och beställningar" och avsnittet "Manuell inleverans".

Trevlig helg
/Fredric
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar!
Jag börjar sakta men säkert få koll på läget.