Ingen bankkoppling - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Jag har ingen bankkoppling och undrar hur man bokför kostnader och intäkter?
Foto på Konsult

Konsult

  • 270 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,952 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Leverantörsfakturor, alltså kostnader, registerar du via Inköp - Leverantörsfakturor. Är det kostnader som du inte fått en faktura på, utan du har ex. ett kvitto, så kan du bokföra en utbetalning via Kassa- och bankhändelser

Kundfakturor, alltså intäkter, registerar du via Försäljning - Kundfakturor. Är det intäkter du inte fakturerar så kan du bokföra en inbetalning via Kassa och bankhändelser.

Du registerar in- och utbetalningar via Kassa och bankhändelser. Du kan här lägga in händelser manuellt, en och en eller klistra in ditt kontoutdrag från banken. Detta gör du via knappen Ny bankhändelse.

Här finns en bra genomgång av eEkonomi som jag rekommenderar att du går genom. 

Återkom om du har funderingar!

Ha det fint!

Moa

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.