Ingen information från status.visma.com när incident startar?

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 veckor sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har nu flera gånger upplevt att man får ingen information när en incident startar.

Bakgrund
Man kan på status.visma.com välja att prenumera på incidenter (inträffade fel) via bland annat e-post och SMS. 

Problem
Jag har vid flera tillfällen fått intrycket att denna prenumeration via e-post / SMS inte fungerar fullt ut? Senaste exemplet är att jag alldeles nyss meddelande både via SMS och e-post att problemet med Visma Creditcheck är åtgärdat. Men jag fick aldrig något meddelande någonstans vid det tillfället problemet startade?

Är detta per design eller är det något annat som spökar här? 

(Ja, jag prenumerera på uppdateringar om bland annat CreditCheck.)

Uppdatering: Letat lite bakåt och jag ser att jag har tidigare fått t.ex. SMS när incidenter har startat (det ser ut så i alla fall) men då istället inte fått när incidenten avslutats.
Jag förstår att status-sidans funktion är (delvis) utanför Vismas kontroll eftersom den bygger på Statuspage.io så detta får väl mer bli ett förnyat påpekande om att det (tycks) inte gå lita på deras inbyggda funktioner som informationskanal till användarna?
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

  • 16,034 poäng 10k badge 2x thumb

Publicerades för 3 veckor sedan

  • 0
  • 1
Foto på Andreas Palmay

Andreas Palmay, Application Specialist Visma Online

  • 2,832 poäng 2k badge 2x thumb
Hej Khedron! 

När det gäller notifieringar som skickas från status.visma.com så är detta något som är en manuell hantering av den som hanterar den specifika incidenten. 
Det vanligaste är att vi använder oss av statusen Investigating och då är det med automatik förbockat att notiser ska skickas ut. 
Vid den incidenten som du nämner så var problemet redan identifierat och man hoppade över steg 1 och olyckligtvis så har statusen Identified inte notiser per automatik förbockat. Detta skulle ha markerats för att göra dig som prenumerant varse om att det vi just nu har nertid i tjänsten. 

Jag ber om ursäkt för att det inte skickades ut en notis till dig!
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

  • 16,034 poäng 10k badge 2x thumb
Ah, det förklarar saken. Tyckte det ändå var lite konstigt att en så pass stor tjänst som den ni använder skulle vara så ...buggig. Men det är ju inte då. :-)

Trodde det gick ut per automatik, var inte införstådd med att det är något som avgörs vid varje incident.
 
Frågan kan anses vara besvarad. 
(Redigerad)