Ingen kan logga in - Lön Anställd

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Idag kunde ingen av mina anställda logga in på terminalläget. " Åtkomst nekad. Kontrollera din behörigheter och logga in på nytt" Vad är det för fel?
Foto på Jerry

Jerry

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 8 månader sedan

  • 0
  • 1
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!
Börja med att be dina anställda gå in på www.vismaspcs.se och se så att dom kan logga in där. Detta för att försäkra sig om att allt är korrekt med deras inloggning. 
Du kan därefter be dom att gå via https://timeclock.vismaonline.com/terminal

Testa detta, men fungerar det fortfarande inte så får vi klura vidare tillsammans.


/Sanna
Foto på HWR

HWR

  • 72 poäng
Kan logga in via webben. Appen kan jag också logga in i men det står "Okänt fel" vid platsen för klockan. Hat provat ominstallera appen x flera, uran resultat. Kollegor har samma problem oberoende av Iphone eller Android.
Foto på Jerry

Jerry

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
De kan logga in och ut på er hemsida men inte på terminalen. Jag har även en nyanställd som jag inte kan få in i Visma stämpla anställd.
Foto på Jerry

Jerry

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Nej förresten det verkar bara som om det är en som kan logga in på vismaspcs.se.
Foto på Axelsson

Axelsson

  • 60 poäng
Vi noterade att safari inte fungerade att logga in på utan chrome
Foto på Jerry

Jerry

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Vi använder bara chrome.
Foto på Jerry

Jerry

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
Det fungerade de första dagarna.
Foto på row

row

  • 92 poäng 75 badge 2x thumb
Våra anställda har samma problem, de kan inte stämpla in eller ut och det står okänt fel.
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

  • 87,642 poäng 50k badge 2x thumb
Hej Jerry!
Vi har i dagarna gjort en rättning gällande problem med Åtkomst nekad i terminalläget. Du får gärna återkoppla hur det funkar för er nu!
ha en fin helg!MvhAnna
Foto på Sanna Theodorsson

Sanna Theodorsson, Fd Moderator

  • 5,690 poäng 5k badge 2x thumb
Hej allihopa! 

Era frågeställningar skiljer sig lite grann. Jerry, ditt problem verkar gälla terminalläge medan ni andra använder appen. 

Jerry, jag skapar ett ärende hos oss och vi kommer ta kontakt med dig så att vi kan titta vidare på varför det inte fungerar för dig. Så länge, kontrollera gärna att du har senaste versionen av löneprogrammet som finns tillgänglig. Se också till att du inne i tjänsten Visma Lön Anställd har fyllt i alla uppgifter som krävs. Se så att inga scheman är rödmarkerade och samma sak för avtalen. Komplettera dessa eller inaktivera dom om du inte använder dom. Gå in sedan in på arkiv - synkronisera internettjänster och synkronisera register i löneprogrammet. Kontrollera om du får upp något felmeddelande där. 
En förutsättning för terminalläget är att de anställda har loggat in på vismaspcs.se och gått in i tjänsten den vägen innan dom börjar använda terminalläget. Detta verkar ju dock som att ni har gjort. 

HWR, för din del så är anledningen till att appen inte fungerar att ni inte har gjort överföringen från den gamla tjänsten Visma Stämpla till den nya Visma Lön Anställd.
Ni måste uppdatera löneprogrammet till den senaste versionen och gå igenom guiden för överföringen. Komplettera den information som behövs i Visma Lön Anställd och sedan ska appen fungera för dom anställda. 
Får du problem, kontakta gärna supporten så hjälper vi dig igenom det. 

row, har dom provat att avinstallera appen och installera den igen? Får du några problem när du synkroniserar mellan löneprogrammet och Visma Lön Anställd. Kan dina anställda stämpla in och ut om dom loggar in via vismaspcs.se? Har du kontrollerat så att allt ser korrekt ut inne i tjänsten för Visma Lön Anställd? Alla scheman ok t.ex.? 


/Sanna
Foto på Valter Wallin AB

Valter Wallin AB

  • 534 poäng 500 badge 2x thumb
Har en anställd som varken kan logga in i appen eller på  https://timeclock.vismaonline.com längre. Hens konto är inaktivt.. Varför?
Foto på Alexander Karlsson

Alexander Karlsson, Employee

  • 846 poäng 500 badge 2x thumb
Hejsan. En kollega kommer att ta kontakt med dig under morgondagen för att hjälpa dig med detta.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.