Ingen kontakt mellan Visma Lön och Visma Min Lön

• 2
  • Problem
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag ska skicka dagens löner till "Min Lön" händer inget vid sammanställningen. Visma står och snurrar och stänger sedan ner!
Foto på Ingalill

Ingalill

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

• 2
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 89,344 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!
Tack för att du meddelar!
En del användare verkar få problem när de ska skicka lönebeskeden via Mitt Lönebesked.
Jag uppdaterar den här tråden när det är löst, tills vidare ber vi dig avvakta med att skicka lönebeskeden.
/Anna
(Redigerad)
Foto på Agneta

Agneta

Jag har samma problem, har uppdaterat men det hjälpte inte
Foto på Skebobruk

Skebobruk

• 4,176 poäng 4k badge 2x thumb
skit är det när det inte funkar....

Foto på boeman

boeman

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Har också samma problem och eftersom det inte går att "passera" lönebeskedet går det inte att gå vidare och betala ut lönerna. Sitter fast!!!!!

Foto på HelEkl

HelEkl

• 254 poäng 250 badge 2x thumb
Fick tips om att uppdatera då jag har samma problem, inte ens det funkar
Foto på veronicareuter

veronicareuter

• 170 poäng 100 badge 2x thumb
Jag har dessvärre också samma problem. Tacksam om ni tittar på detta problem så snart som möjligt då vår lönefil måste registreras på banken senast imorgon.
Foto på Anna Svensson

Hej igen!

Det verkar som att det har släppt för några av användarna som hade problemet innan. Testa gärna att skicka igen.

Om du behöver kommer vidare till utbetalningen nu direkt kan du manuellt sätta markering i rutan Utskriven.
Denna markering kan du ta bort och skicka sen när vi är uppe och rullar helt.
Vi jobbar på att lösa det så fort som möjligt och jag uppdaterar här när det är fixat./Anna
Foto på veronicareuter

veronicareuter

Tyvärr fungerar det fortfarande inte. Vi har fått ut lönefilen men vill gärna också kunna skicka ut lönespecifikationerna till de anställda i tid så att de kan planera sin ekonomi.
Foto på HelEkl

HelEkl

• 254 poäng 250 badge 2x thumb
Funkar inte här heller än
Foto på Sussi

Sussi

Nu funkar det hos mig.
Foto på Marie Lindh

Marie Lindh

• 108 poäng 100 badge 2x thumb
Fungerar fortfarande inte för mig. "Not responding"
Foto på MW

MW

• 126 poäng 100 badge 2x thumb
Har samma problem. Oftast funkar det till sist men den står och tuggar länge innan det händer något. 
Foto på Anna Svensson

Hej!Problemen som var igår ska vara lösta, vi bevakar självklart fortfarande.Felet igår gjorde att man som användare inte alls kom vidare utan fick till slut felmeddelande Det gick inte att skicka lönebesked till Mitt Lönebesked.
Om du brukar ha bekymmer kan det bero på att du har många anställda som ska få sina lönebesked, då kan det ta lite längre tid men utan felmeddelande.Vi jobbar självklart på detta också, att snabba på så att du slipper vänta!/Anna
Foto på Inger

Inger

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Jag hade samma problem förra veckan och fick svaret att det låg hos oss. Vår internetuppkoppling. Så var det alltså inte. Tråkigt att få sånt svar. Kan väl inte vara en tillfällighet att fler har samma problem vid olika tidpunkter.

I min värld ska Visma skjuta upp att kostnadsbelägga tjänsten till oktober åtminstone. För oss kommer det att kosta runt 4000kr per år. Visst, avsevärt mkt billigare än att skicka via post, men innan skickade vi via mejl och det kostade inget.
Foto på Paula Dahlman

Paula Dahlman

• 142 poäng 100 badge 2x thumb

Nu fungerade det för mig!! :-)
Foto på Sabine

Sabine

• 932 poäng 500 badge 2x thumb

Funkar fortfarande inte för oss...  =(
Fungerar inte för oss!
Foto på Anna Svensson

Hej igen!
Några av våra användare har också rapporterat att lönebeskeden skickas iväg och den anställde får en notifiering i appen men att det inte dyker upp något lönebesked.
Jag uppdaterar när jag vet mer.
/Anna
Foto på Camilla

Camilla

Funkar fortfarande inte.... Funkar det sämst för dem som loggar in via Byrå?
Foto på Anna Svensson

Hej!Det är tyvärr ingen skillnad på om du skickar direkt via löneprogrammet eller om du också använder Visma Advisor eller Visma Byråstöd./Anna
Foto på Anette

Anette

Hej,
samma här, går iväg meddelande till Appen men inget där.

/Anette
Foto på Anette

Anette

Jag loggar inte in via byrå och har samma problem.

/Anette
Foto på Pres nr 0001

Pres nr 0001

• 122 poäng 100 badge 2x thumb
Det verkar vara samma problem allmänt vid synkronisering? Jag ska göra en lönekörning och Visma Lön hänger sig när jag försöker synkronisera mot de anställdas kalendrar. Vi använder Visma Lön Anställd (tidigare Visma Stämpla).
Foto på Pres nr 0001

Pres nr 0001

Nu släppte det till slut, synkronisering av register och lönekörning är klar :) 
Foto på Alexandra

Alexandra

Fungerar fortfarande inte för oss heller...
Foto på veronicareuter

veronicareuter

Inte här heller än. Löneprogrammet står bara och "tuggar" i ca 5 min innan jag får ett felmeddelande. Jag hoppas att detta går att lösa snarast.

Det känns heller inte bra att de anställda får en notis om att lönespecifikationen är klar, som sedan inte stämmer...
Foto på boeman

boeman

Fungerar inte för oss heller ännu! Står och tuggar och sedan stänger programmet ner!
Foto på Anna Svensson

Hej!
Ni får gärna testa igen om det funkar nu.
/Anna
Foto på Pres nr 0001

Pres nr 0001

Det fungerade fint med synkronisering även när lönekörningen var klar. Inga problem vid uppladdning av Mitt Lönebesked heller. Gott. Hoppas det löser sig för er andra!
Foto på Sabine

Sabine

• 932 poäng 500 badge 2x thumb

JA! Första företaget med en anställd funkade, imorgon testar jag de andra företagen med 20 respektive 50 anställda också... =)
Foto på Anna Svensson

Officiellt svar
Hej!Igår vid klockan 5 funkade allt igen. Vi har fortsatt bevakning på problemet.Tack alla som rapporterade här!/Anna
Foto på veronicareuter

veronicareuter

Nu fungerade det här också! Jag håller med om vad en annan person här på forumet skrev - det hade uppskattats om ni sköt upp att börja ta betalt för Mitt Lönebesked då det denna månad inte fungerat som det skall.
Foto på Ludolf

Ludolf

• 2,504 poäng 2k badge 2x thumb
Det är fortfarande bara augusti, Veronica. Visma tar betalt fr o m september.
Foto på Anna Svensson

Jag väntar på information om vad som påverkade felet igår och en åtgärdsplan för att det inte ska hända igen. Återkommer när jag vet mer.
Foto på Inger

Inger

• 800 poäng 500 badge 2x thumb
Vi vet, i alla fall jag, att debiteringen startar i september. Det vore ändå en snygg gest om man sköt upp det till oktober. Det är ju nu det strular och man blir osäker. Det har inget att göra med om det kostar eller inte. Det ska fungera helt enkelt.

Ett annat företag, där det strulat med tidredovisningsprogrammet vi köpt, tog bort en hel månads debitering som plåster på såren. Mkt snyggt!
Foto på Anna Svensson

Hej!Jag lovade att återkomma när vi hade undersökt närmare vad som orsakade det här problemet.Det berodde på överbelastning, då väldigt många lönebesked skickades samtidigt. Vi har ökat upp kapaciteten så det ska inte hända igen./Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.