Ingen moms tillbaka från kundförlust - eEkonomi

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!

Jag har bokfört en kundförlust, men jag får att jag ska göra momsredovisning så vill den att jag kontrollera denna fakturan, den säger avvikande belopp.

Jag hittade lite trådar om hur jag kunde fixa det och jag kunde få bort så Visma inte klagade på momsrapport... men då fick jag inte tillbaka momsen jag betalt in till skatteverket redan i min momsrapport för denna månaden. 

Har endast använt ert system för kundförlust så tycker det är lite konstigt. Vill ju undvika att Visma klagar och att jag får tillbaka min moms jag betalat in.

Ni får gärna ge en steg-för-steg lösning till detta, jag är inte så bra på det här.

Kundförlust verifikation (skapad 2017-11-30)


Faktura verifikation (skapad 2017-09-30)
Foto på Vile

Vile

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb
  • irriterad

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Anitha

Anitha

  • 1,634 poäng 1k badge 2x thumb
Sätt momsrapportkod 05 på konto 6351.