Ingen notis vid E-faktura - eEkonomi

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 månad sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag brukar få fakturor under "Utkast" i Visma eEkonomi Smart utan att få en notis om att jag fått e-faktura. Det finns risk att jag missar att bokföra och betala fakturan om det inte kommer upp en notis.
Foto på terapeutenAB

terapeutenAB

  • 3,320 poäng 3k badge 2x thumb

Publicerades för 1 månad sedan

  • 0
  • 2
Foto på Sara

Sara

  • 1,368 poäng 1k badge 2x thumb
Håller helt med och hoppas att Visma löser detta snart!
Foto på Kristina Gunnarsson

Kristina Gunnarsson, Moderator

  • 4,474 poäng 4k badge 2x thumb
Hej terapeutenAB,

Jag testade detta hos mig och får upp en notifiering som jag kan klicka på. Denna notifiering ligger kvar tills jag har klickat på den och då försvinner den. Upplever du att det sällan eller aldrig kommer en notifiering när det kommit en ny e-faktura vänligen kontakta supporten så kan vi undersöka detta lite närmare. 

Ha en bra eftermiddag! 
/Kristina 
Foto på terapeutenAB

terapeutenAB

  • 3,320 poäng 3k badge 2x thumb
Ibland kommer det upp en notifiering men på vissa fakturor kommer det inte upp. Det gör att man inte kan lita på notifieringsmekanismen. En gissning: Kan det vara när man skickar med autoinvoice som det kommer upp en notifiering men när man bara skickar en faktura till autoinvoice-epost-adressen som det inte kommer upp en notis?