Inget förnamn på betalningspåminnelser - Förening

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej!
Uppdaterade till senaste versionen av Visma förening förra veckan och idag när jag ska skriva ut betalningspåminnelser så skrivs inte förnamnet ut i adressfältet, bara efternamnet. Har varit in och kollat på mallen, men jag hittar inget som skulle vara fel eller annorlunda mot innan uppdateringen där både förnamn och efternamn skrevs ut som det skulle.
Kundnamnet på fakturan har funktionen %NAMN, så det verkar ju som ni har schabblat till det på något vis i uppdateringen?
Foto på saik-fk

saik-fk

  • 298 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på saik-fk

saik-fk

  • 298 poäng 250 badge 2x thumb
Är det inte meningen att man ska kunna få support på detta forum?
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Tyvärr är det ett fel i programmet att endast efternamnet kommer med på betalningspåminnelsen till medlem. Du kan läsa mer om det under Kända programfel och brister under Rättade och kända programfel
Foto på saik-fk

saik-fk

  • 298 poäng 250 badge 2x thumb
Ok, tack för info! Finns det någon uppskattning för när detta kommer att vara fixat? Har massa påminnelser som måste iväg!
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Saik-fk!
Det kommer att bli löst men det ser ut att dröja lite tyvärr. Det du skulle kunna göra är att lägga både För och efternamn i fältet efternamn tillfälligt. Det är ingen bra eller hållbar lösning det vet jag men du kommer vidare. Jag ska se om vi kan få med den till nästa version. 
Foto på Karin Vaxholm

Karin Vaxholm

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb
Buggen kvarstår fortfarande i version 2018:2 5/9-2018
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Hej. 
Ja tyvärr är den inte med i denna versionen. Däremot ser jag den i nästa som är planerad om ca en månad. 
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Nu har detta fel blivit löst. Den är med i versionen 2018,7 läs mer under kända fel.
Foto på Lena

Lena

  • 478 poäng 250 badge 2x thumb
Jag får besked att jag har senaste versionen 2018:5 och inte kan uppdatera. Har också problem med buggen för betalningspåminnelser. Varför kan jag inte uppdatera när det finns senare versioner?
Foto på Helena Andersson

Helena Andersson, Application Specialist Administration/Tid/Autocollect/AutoInvoice

  • 8,120 poäng 5k badge 2x thumb
Den informationen stämmer i så fall dåligt. Den sista versionen heter 2018,7 är det så att du försöker uppdatera inifrån programmet eller vart fick du informationen gällande senaste version?  Jag tänker att på Min sida i ditt program finns det en länk med den senaste versionen i. 
Foto på Lena

Lena

  • 478 poäng 250 badge 2x thumb

Såhär ser infon ut
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

  • 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Lena!

Min sida i ditt program ska rödmarkerad information ligga under Meddelanden, och här kan du läsa dels vad den nya versionen innehåller samt att vi hänvisar till vår hemsida för att Ladda ner Senaste version


Bilden du nämner här är information om vilken version du arbetar i just nu.