Ett fel uppstod - Visma eEkonomi

• 6
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 vecka sedan
  • Löst
  • (Redigerad)
Försökte klistra in en bild på felmeddelandet här, men det går inte. Kan logga in, men kommer sedan inte längre :-(
Foto på JL

JL

• 480 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 2 veckor sedan

• 6
Foto på Lovisa - Revidera i Bohuslän AB

Lovisa - Revidera i Bohuslän AB, Champion

• 10,702 poäng 10k badge 2x thumb
Visma har haft en uppdatering som gjort att man inte längre kan ha å, ä eller ö i sitt lösenord. Mina kunder som haft det har inte kommit in idag. De bytte då lösenord och lyckades komma in som vanligt efter det.

Visma har felsökt idag men vet inte hur det gått. Om du har å, ä eller ö rekommenderar jag dig att byta lösenord.

Mvh
Lovisa
Foto på JL

JL

Har inte några av de bokstäverna och inga problem att logga in. Problemen startar efter inlogg och började sent fredag eftermiddag...
Foto på Pelle T

Pelle T

• 606 poäng 500 badge 2x thumb
Har precis samma fel, får upp  "Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet".  Är bara hemma på helgerna och nu varit bort veckor så rena katastrofen när det inte fungerar!!!!!
Foto på Pelle T

Pelle T

Har gjort det som står, tömt minnen använt tre olika webbläsare och har inte å,ä,ö i lösen. Kan alltså logga in det är därefter det bara står och snurrar och inget kommer upp inne i programmet!

(Redigerad)
Foto på Pelle T

Pelle T

Fungerade idag!
Foto på JL

JL

Är detta enda sättet att nå supporten, eller finns det något nummer man kan ringa?
Foto på Pelle T

Pelle T

Ingen tele under helgerna och ingen chatt. Bara kontorstid, men de flesta små företag sitter ju oftast på helgerna med sina papper så väldigt dåligt anser jag!
(Redigerad)
Foto på Pelle T

Pelle T

Under deras sida där ev problem skall stå finns detta, men om ingen har support kan de ju inte få felen till sig

Past IncidentsSep 7, 2019

No incidents reported today
Foto på Viktoria N

Viktoria N

• 134 poäng 100 badge 2x thumb
Har samma problem. Man blir frustrerad :-(
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

• 784 poäng 500 badge 2x thumb
Väldigt lite professionellt av företaget. OM felet har att göra med nylig uppdatering kanske inte detta är det sista man skall göra innan man går på helgledighet, där kunderna lämnas helt utan support. Jag har inte heller å ö ä och stort behov av att kunna göra undan bokföringen under helgen.
Foto på jola

jola

• 892 poäng 500 badge 2x thumb
Samma problem här, men bara med ett av de två bolag som jag hanterar. Det bolag som fungerar har få verifikationer, så det kanske är ett problem som drabbar företag med lite fler verifikationer?

Webbläsarens logg indikerar att det är problem med att hämta meddelanden och notiser från Vismas server:
bootbundle.20190904bededf9.js:1 Reconnecting to hub
bootbundle.20190904bededf9.js:1 SignalR connected
VM554:1 GET https://eaccounting.vismaonline.com/api/internal/messages 500
bootbundle.20190904bededf9.js:1 Exception: EntityCommandExecutionException
VM554:1 GET https://eaccounting.vismaonline.com/api/internal//customers/overview?pageNumber=0&pageSize=50&am... 500
VM554:1 GET https://eaccounting.vismaonline.com/api/internal/notifications 500
Det här är inte bra. Vilken support ger Visma på helgerna egentligen...? Jag ska läsa avtalet, men det minsta som jag förväntar mig på helger och kvällstid vardagar är att de bevakar forumen efter nya  problem, att de besvarar problemen och att de vid problem som drabbar flera kunder kallar in beredskapspersonal som kan felsöka och avhjälpa problemet/problemen!
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

• 782 poäng 500 badge 2x thumb
Håller med. Detta duger inte!
Foto på jola

jola

Jag har försökt kolla igenom diverse användningsvillkor nu. Det är svårt att hitta vad som faktiskt gäller för eEkonomi. De allmänna villkoren säger att Visma ska åtgärda fel, men att de själva avgör hur och när. Den enda "kompensation" man verkar kunna få är en återbetalning av avgiften för den tid som tjänsten är otillgänglig, men den kompensationen är i så fall något som Visma kan erbjuda "efter eget gottfinnande"...

Villkoren sätter ingen större press på Visma, enligt vad jag kan se, så vi får hoppas att det vi kunder skriver här i forumet gör att Visma förbättrar sin support utanför kontorstid!
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,494 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Ledsen att jag inte har uppdaterat här i forumet.
För några användare har det inte funkat att ha å,ä eller ö i lösenordet och det har påverkat inloggningen. En del har behövt ändra lösenord och rensa cahcheminnet under veckan för att komma runt problemet.

En del användare verkar också har fått felmeddelanden i Visma eEkonomi under dagen.
Hos mig fungerar det och vi håller på att undersöka vad som gör att vissa användare drabbats av de här problemen.
/Anna
Foto på JL

JL

Tack för svar Anna! Problemet började ungefär när ni löste det förra; sen eftermiddag (ca 16:30-17:00) igår fredag. Jag hade inga problem under dagen (inga svenska bokstäver i password), men har ändå testat att rensa från cookies och provat annan browser.
/ John
Foto på Anna Svensson

Tack för återkoppling! Jag skickar vidare det till mina kollegor som jobbar på att lösa problemet./Anna
Foto på LeifBjermer

LeifBjermer

• 784 poäng 500 badge 2x thumb
Jag har nu testat kl 22.20 och kan logga in. Ser ut som att problemet åtminstone för mig är löst.
Foto på Henrik

Henrik

• 82 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Det går att logga in, men sedan blir det felmeddelande. Lördag morgon 7/9 kl 10:2....
Foto på Lothar

Lothar

• 92 poäng 75 badge 2x thumb
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Kan inte jobba i e-ekonomi efter inloggning.

Får meddelande:
Ett fel uppstod som blivit registrerat. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet.
Foto på Anna Svensson

Officiellt svar
Jag har nu fått rapport från mina kollegor att problemet med Ett fel uppstod och andra konstiga felmeddelanden ska vara lösta.Vi fortsätter att felsöka vad som orsakat felet.Tack för att ni rapporterar till oss (även om jag var lite sen på att svara här)
Foto på JL

JL

Funkar
Foto på jola

jola

Allt fungerar igen! 

Bra att ni jobbar på helgen med att åtgärda fel!