Inkommande följesedel syns inte på leverantören - Administration

• 1
  • Problem
  • Uppdaterades för 4 år sedan
  • (Redigerad)
Arkiverad

Denna konversation har arkiverats och kan inte längre ses av communitymedlemmar.

Om man klickar på inköp-inkommande följesedlar så kommer de registrerade inkommande följesedlarna upp på en lista och man kan då se vilka som har lagts in. Om man däremot klickar på fliken inköp-leverantörer, väljer en leverantör och fliken spårning-följesedlar så kommer ju just den leverantörens följesedlar upp. Problemet är att de båda inte stämmer överens. Varför visar de olika? Och vi kör registervård nästan varje dag och det gör ingen skillnad...
Foto på tj

tj

• 1,356 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 1
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,504 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Du har inte gjort något urval längst uppe vid soptunnan?
Jag antar att du har sorterat på Levnr?
Jag kan på rak arm inte komma på vad som skulle kunna göra att de inte visas. Kan du se vilka följesedlar som aldrig visas? Är det något samband? Var är det som följesedlarna inte kommer med, på leverantören eller på Inkommande följesedel?

/Anna
Foto på tj

tj

• 1,356 poäng 1k badge 2x thumb
På inkommande följesedlar visas alla följesedlar, men på leverantören visas inte alla. På en ganska frekvent leverantör visar det på leverantören endast 1 följesedel i år, men under inkommande följesedlar så finns massor av följesedlar på leverantören. På en annan leverantör kommer vissa dagars följesedlar med till leverantören, men exempelvis saknas inleveranserna i fredags och idag måndag under leverantörsfliken. När vi knappar in leverantörsfakturorna så gör vi ju kopplingen till den inkommande följesedeln så där funkar det som det ska, men däremot går det inte att klicka på leverantören för att se dennes följesedlar för då saknas väldigt många. Enda sättet är att klicka på inkommande följesedlar och sortera i exempelvis leverantörsnamn för att se en leverantörs alla följesedlar...
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Community Manager

• 93,504 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Det låter jättekonstigt och inget vi har lyckats återskapa här hos oss. Jag skulle vilja att du ringde mina kollegor på supporten på telefonnummer 0470-706200 så kan de kika på hur det ser ut hos er.

/Anna