Visa ordrar du kan leverera vid Inkommande följesedlar - Administration

• 5
  • Idé
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Hej,
Det finns säkert någon tråd om detta redan som jag inte hittar..

Så hör gör vi i dag:
  1. Det finns flera ordrar som väntar på att vi ska få in artiklar på lagret. En del är öppna ordrar och andra restordrar. 
  2. Nu kommer det en inleverans av material. Skapar en inkommande följesedel och levererar in det som är beställt (en del kommer från beställningar via ordrar)
  3. Nu börjar det kännas som när man har kåda på händerna... Jag måste titta på anteckningar i någon plastmapp, ta upp ett excel-ark eller skanna igenom orderstocken för att veta vad som går att leverera efter denna inleverans.
  4. Och...?
Så här gör vi i morgon:
  1. När jag gör inleveransen så kommer det upp någon finurlig liten lista, meddelande eller liknande som berättar att nu kan du leverera följande ordrar.
  2. Bra va?;)
MVH

Kenneth
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 5
Foto på sharkgordon

sharkgordon

• 2,204 poäng 2k badge 2x thumb
I like!!
Foto på ChristerC

ChristerC

• 1,482 poäng 1k badge 2x thumb
Instämmer!!
Foto på Josefin Harrysson

Josefin Harrysson, Fd Team Manager - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Tid, Visma Webbfakturering, Visma Compact

• 1,484 poäng 1k badge 2x thumb
Hej, 

Visst är det härligt med friska höstvindar. Lika härligt är det att läsa forumet och få tydliga beskrivningar på hur det fungerar idag och vad som kan förbättras. Jag antar att det kommando där lagerreservationerna visas, inte räcker hela vägen för att möta behovet.

Kanske man rentav vill ha en smart koppling för att kunna bearbeta med berörda ordrar direkt istället för att få en statisk lista på vilka som kan levereras? Ett kommando i Inkommande följesedlar? 

Fortsätt komma att gilla tråden och komma med input så bevakar vi önskemålet. 

Hälsningar

/Josefin
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Josefin,
Bra drag i dina höstvindar;)
Exakt! En smart koppling som aktivt leder mig vidare i arbetsprocessen så jag på ett enkel och snabbt sätt kan få iväg mina väntande ordrar.

Att i det här läget titta på lagerreservationer med statisk info blir ju lika upphetsande som att sitta och titta på färg medan den torkar..;)  (Den är dock bra i många sammanhang även om jag här också tidigare önskat att jag kunde klicka mig vidare till respektive dokument. Att inte kunna det känns som att åka in i en återvändsgränd. Det finns bara en lösning: tillbaka och börja om från början = inget bra flöde)

#smartkoppling

MVH

Kenneth
(Redigerad)
Jag skulle kunna tänka mig en anpassning av "Visa lagerreservationer" så att man kan se fler artiklar i listform. Dessutom valet att visa "markerade artiklar". 
Då kan man lite snyggt i artiklars listvy, i urvalet välja att bara se bristartiklar, markera alla och klicka på visa lagerreservationer.

Det kanske är enklare att utveckla och räcker en bit i alla fall....
Foto på Henrik

Henrik

• 2,588 poäng 2k badge 2x thumb
Har det hänt något i denna frågan?  Jag är mycket förvånad över att det inte finns en smidigare process i systemet för att hantera lagerreservationer. Jag är också inne på det som Johan skrev om att man i vilket fall borde kunna få ut en lista över lagerreservationer relaterade till en följesedel.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej!

Tack för ytterligare kommentarer i frågan. Vi fortsätter att bevaka och hålla ett öga på detta men vi har inte med det i planen just nu. 
Foto på Henrik

Henrik

• 2,588 poäng 2k badge 2x thumb
Finns det någon stans där man kan läsa om vad ni faktiskt tänker göra framöver? Jag har aldrig under mina år som kund sett att något önskemål har realiserats vilket förstås känns tråkigt.