Inläsning av leverantörsfakturor - vad hände efter uppdatering till 2017.1? - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)

Uppdaterade till 2017.1 i morse och har fått igång programmet på samtliga datorer.

Skulle läsa in leverantörsfakturor, men det fungerar inte fullt ut. PDF-fakturan kommer inte fram vid "Förhandsgranska" utan enbart den där bilden man får fram från xml-filen.

Gick in under hjälpen och klickade fram mig till systeminfon och vidare till sökvägen för företaget och hittade XML-filen med inte PDF-filen. Däremot hittar jag PDF-filerna för de fakturor jag läste in före uppdateringen.

Testade att läsa in fakturan i alla fall och det funkade, men någon PDF-faktura går inte att hitta under flik 6, Spårning, bara "skalet" från XML-filen under knappen "Underlag".

Vad har hänt och hur ska jag lösa problemet?

//L

Foto på LW

LW

• 20,794 poäng 20k badge 2x thumb
  • lite frustrerad i o m att det funkade tidigare.

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Emanuel Turesson

Emanuel Turesson, Fd Produktansvarig - Visma AutoInvoice, AutoCollect

• 1,474 poäng 1k badge 2x thumb
Hej,

Vi kommer kontakta dig för att undersöka närmare och utreda vad som orsakat problemet.

Mvh
Emanuel.T
Foto på LW

LW

Jag har hittat problemet nu. Det är samma sak som för ett år sedan ungefär. Leverantörsfakturor med fakturanummer innehållande ett bindestreck går inte igenom som de skall.

Vänligen - medan ni checkar upp detta med bindestrecken - kolla samtidigt vad som händer med fakturanummer som innehåller "slash" (snedstreck höger).

Jag hoppas jag slipper får höra igen att det inte fungerar för att det är SQL i botten. Sådana kommentarer fick man på 80-talet - att man bara skulle acceptera olägenheter - men så är det inte längre. Det är andra tider nu och alla vet att allt går att programmera om.

//Lena

(Redigerad)
Foto på LW

LW

Idag fick jag in två fakturor där det fungerade. Det kanske bara var en tillfällig grej.

//L