Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inläsning av prisfil - eEkonomi

Hej har nu i tre dagar försökt att läsa in pris och artikel fil från min leverantör solar som varit behjälplig med att skapa en fil som passar eekonomi men utan att lyckas.Har försökt att få hjälp via chatt men de tipsar om att gör si gör så för att göra om filen men det har jag nog inte kunskap till,
Mitt förslag var att skicka min fil till visma för att få reda på vad som är fel men det ville man inte. Tycker det är dags att någon talar om hur man löser det. Pelle
10 SVAR 10
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pelle!

 

För att kunna läsa in en fil med artiklar, kunder eller leverantörer behöver filen vara uppställd enligt hur våra  filer ser ut.

De måste innehålla samma kolumner och fält.

Filtypen måste vara .CSV. Det är inte möjligt att importera symboler eller specialtecken. Läs mer

i vår skrivna hjälp om export och import av artikelregister. Tips: Denna når du även direkt inifrån programmet genom frågetecknet när du står inne vid import. 🙂
 

Det absolut bästa tipset - för att få in filen korrekt är du tar ut en exempelfil från vårt program och följer den uppställningen.

Gå till Inställningar Import och Export Import och export av artikelregister. Välj Ny Export och använd den filen för att kopiera in dina uppdateringar.

Kom ihåg att inte ändra standardutförandet utan bara uppdatera befintlig fil med dina justeringar.

 

Hoppas detta gav dig lite mer info och att importen går bra!

/Sofia 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har försökt på detta sätt men, det är helt åt skogen att lägga in över 10000 olika artiklar från enbart en grossist på detta sätt, kan ni  hitt på något lösning att man kan ladda upp det som man gör i vimsa administration? eller en enkel variant där man överför artikelregister och rabattbrev för att kunna se TB
//Hani

Hej!
Har du fått ordning på det eller vill du att jag ber en kollega kontakta dig?
Jag tar din synpunkt vidare./Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag behöver hjälp

Toppen!Jag mejlar dig för att få tag på ett korrekt telefonnummer./Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu är det 2 år sedan jag lyfte frågan om inläsning av prisfil.
Min grossist en av Sveriges största vvs grossister tycker att visma bör anpassa sig efter deras format på pris/artikelfiler.
Visma tycker tvärt om.
Och som kund får man fakturera med inaktuella listor och som senast betala 2700:- för a få prislistan konverterad
Synd på ett annars bra produkt. Pelle
Jonima
MEDLEM

Sitter med samma problem - har fått göra om mina mallar sedan tidigare men programmet säger att det tappar kontakt. Saken är att det läser in en del och sedan avslutar.....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jonima,

Hur många artiklar innehåller din fil?
Enklast är att du kontaktar vår support för detta ärende, det kan behöva kikas vidare på.

Ha det gott!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Efter Anna Svensson bett någon ringa upp mig så löste dem problemet åt mig, och nu har jag mina filer inlästa. Men tycker att dem borde göra det enklare att läsa in det och kunna ladda upp rabatt brev separat
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Hz Automation!

Om du hade fått önska, hur hade du velat att programmet hanterade inläsningen istället?
Vad hade du haft för önskemål?

Ha det gott!