Inloggning, återanvända gamla lösenord

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Måste säga att den här nya inloggningen driver mig till vansinne. Man får inte återanvända gammal lösenord, vilket innebär att jag i 9 fall av 10 måste begära ett nytt. Får så ett mail med länk om att byta, sen ett mail om att jag har bytt och sen ett tredje mail med info om att jag loggat in. För mig som inte har någon statshemlighet när man är inloggad är det hysteriskt!!
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

• 1,820 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Lena,

En uppdatering av vår lösenordspolicy är gjord med anledning av din och dina kunders säkerhet. Vilket är viktigt redan idag och som bara kommer att bli ännu viktigare när GDPR införs 25/5-18. Jag förstår att det är jobbigt att inte kunna använda tidigare använda lösenord, men även det är ur en säkerhetsaspekt. 

När det gäller mejlen du får, kan du styra detta via vismaspcs.se - mina tjänster - logga in - Företagsnamnet längst upp till höger - Min användarprofil. Längst ner på den sidan ser du när vi skickar ett mejl till dig. Skulle du inte vilja ha ett mejl när du t ex har loggat in på en ny enhet, går det där att bocka ur det mejlet.

Tack för ditt inlägg.

/Victor
Foto på Annica

Annica

• 5,882 poäng 5k badge 2x thumb
Jag har ett annat inloggningsproblem som är minst sagt irriterande. Varje gång jag har använt eEkonomi loggar jag ut. Nästa dag när jag ska logga in kommer ett meddelande att jag blivit utloggad och kan logga in igen. Direkt får jag då samma meddelande att jag blivit utloggad och måste logga in på nytt! Först då kommer jag till programvalet. Kan detta på något sätt bero på att jag har samma inloggning till både mitt eget bolag och ett par kundföretag jag bokför åt?
Foto på Victor Magnusson

Hej Annica,

Det låter helt klart märkligt. Meddelandet du hänvisar till ska komma fram när du varit inaktiv i två timmar. Att du har flera företag ska inte vara ett problem, utan du ska när du är inloggad dels kunna byta företag direkt uppe till höger i programmet eller logga ut och i ett senare skede logga in och välja ett annat företag och sen starta Visma eEkonomi.

Hur startar du Visma eEkonomi? Går du till mina tjänster via vismaspcs.se? Skriver du direkt in vismaonline.com eller startar du det via Min Sida i ett av dina installerade program? Vilken webbläsare arbetar du? Stänger du ner webbläsaren efter att du loggat ut? För att få detta meddelandet får jag känslan av att någon cache ligger och skräpar mellan dina inloggningsförsök. Stänger du alltid ner webbläsaren och alltid får det här meddelandet skulle jag testa att rensa cachen i webbläsaren.

Ha en fin torsdag.

/Victor
Foto på Annica

Annica

Hej Victor.
Jag har testat att tömma cachen och starta om Chrome som är den läsare jag använder. Ingen skillnad annat än att när jag lyckas bli inloggad är det på samma flik som inloggningsrutan och inte på en ny flik. Jag loggar i dessa fall alltid in via vismaonline.com.
Eftersom jag ju kör lokalt installerade Vismaprogram emellanåt också loggas jag ju där in på Min sida på samma användarnamn. Därifrån loggas jag väl automatiskt ut när jag stänger de programmen? 

/Annica
Foto på Victor Magnusson

Hej Annica,

Just via vismaonline.com verkar vi ha en sak som har förändrats efter att vi gjorde en stor uppdatering av vår inloggninsplattform plus lösenordspolicy den 11 december 2017. Jag har tagit det vidare till vår utvecklingsavdelning och hoppas att det kan komma att lösas.

Ha en fin helg.

/Victor
Foto på Annica

Annica

Tack för detta Victor, jag hoppas på en snar lösning!
Foto på Lenasekonomi

Lenasekonomi

• 1,820 poäng 1k badge 2x thumb
Trådstartaren vill gärna veta varför det står Status code page, status code:400 när jag hade loggat ut, glömt en sak och försöker logga in igen??? Kommer alltså inte in!!!
Foto på Victor Magnusson

Hej Lena. Det låter som att du varit inloggad i bakgrunden och att din inloggningssession har slutat gälla, det som är felaktigt är såklart felmeddelandet. Klickar du på F5 på ditt tangentbord när du ser meddelandet bör det försvinna. Skulle inte det räcka, kan du stänga ner din webbläsare och öppna den igen och logga in.

Ha en fin helg.

/Victor
Foto på SweDendro AB

SweDendro AB

• 252 poäng 250 badge 2x thumb

Detta är milt uttryckt irriterande.

Jag får också en inlogg i min burk som tillhör en annan användare här på kontoret...

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.