Inloggningen misslyckades i Visma Advisor Connect

• 3
  • Problem
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Löst
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag försöker logga in i Visma Advisor Connect så står det att Inloggningen misslyckades och att kan bero på felaktiga användaruppgifter, att företaget inte har tillgång till tjänsten eller att avtalet på Visma Advisor Connect inte är godkänt.
Foto på Tina

Tina

• 284 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 3
Foto på Agge

Agge

• 204 poäng 100 badge 2x thumb
Det är samma här, man blir ju galen! Det funkade före lunch... sen står det bara "We are currently investigating a service disruption in Visma Online" på sidan för Driftinformation.
Foto på Tina

Tina

Var hittar du Driftinformationen?
Foto på Tina

Tina

Nu hittade jag den!
Foto på Agge

Agge

Har precis chattat med Visma som bekräftar att det är ett problem de jobbar på... I min värld får inte sånt här hända i de mest hektiska perioderna. Det måste finnas backupsystem som tar över.
Foto på Tina

Tina

Håller med! Onödig tid som går bort... :( (Har också chattat med dem och fick samma svar).
Foto på Agge

Agge

Och nu, nästan en timme senare efter driftstoppet, har man kommit på att det här kan påverka lokalt installerade program som Visma Administration. Nähä, verkligen?! ;-) Det hade jag kunnat tala om för länge sedan, ha ha! 
Vi har också samma problem...frustrerande och inte första gången det händer, tyvärr.
Foto på Marita M

Marita M

• 1,220 poäng 1k badge 2x thumb
Vi har också samma problem och nu börjar jag bli j....igt trött på detta problem. I måndags morse gick det inte att logga in varken på Administration via Connecten eller i eEkonomi. Väldigt frustrerande när jag hade timpersonal som skulle jobba bara på förmiddagen och jag fick skicka hem. Var självklart tvungen att betala den anställde. Nu har jag också samma person här som ska göra lön i Visma lön och då går det inte heller. Betalar Visma min byrå för detta? Jag är själv sjukskriven och måste därför ta in extra personal. Funderar verkligen på att byta programleverantör, detta är ju helt ohållbart......
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Hej!

Det stämmer att vi har problem som påverkar kopplingen mellan våra lokalt installera program och de som finns på webben. Mina kollegor jobbar för att lösa detta så fort som möjligt!
Bra att ni har hittat status.visma.com - där uppdateras läget.

Just nu kan jag annars bara beklaga :(
Foto på Anna Svensson

Anna Svensson, Content Producer - Löneområdet

• 94,208 poäng 50k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej!
Nu fungerar det igen!
/Anna

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.