Inloggningsproblem i Chrome på två olika datorer och på min Androidtelefon

  • 0
  • 2
  • Fråga
  • Uppdaterades för 11 månader sedan
  • Besvarad
Jag har ett problem med inloggning på Visma eEkonomi från Chrome. Detta från två olika datorer och från Chrome på min Androidlur.

Det som är skumt är att det har fungerat från åtminstone en av de två datorerna och sannolikt båda tidigare. Båda datorerna kör Windows, en Windows 7 och en Windows 10. 

Det funkar att logga på med Edge på Windows 10. Så det är inget problem med mitt konto.
Har testat att rensa ut cookies, starta om webläsare, starta om dator, etc.

Vad som händer är att jag knackar in användarnamn och lösenord. Webläsarfönstret töms och följande url kommer up. Här stannar inloggningen och det verkar som om den loopar i det här steget med vissa sekunders intervall.




Nu är väl det här inte hela världen eftersom jag kan köra i Edge men det är lite irriterande.
Foto på rhinojelvis

rhinojelvis

  • 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 0
  • 2
Foto på Moa Lundberg

Moa Lundberg, Moderator

  • 9,700 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Vad märkligt. Hos mig fungerar det utan problem i Chrome.

Går du via något tidigare bokmärke/genväg? Vi har nämligen bytt funktionen för inloggning, jag tänker så att det inte styr mot en gammal länk.

Testa i sådana fall att gå istället till www.vismaspcs.se. Klicka på Mina tjänster. Testa att logga in här.

Fungerar inte det rekommenderar jag att du kontaktar oss via telefon/chatt. Du hittar kontaktuppgifter här. 

Ha det fint!

Moa
Foto på DansPaRosor

DansPaRosor

  • 428 poäng 250 badge 2x thumb
Jag har samma problem, jag får följande felmeddelande:

Bad Request - Request Too Long
HTTP Error 400. The size of the request headers is too long.

Även för mig funkar det i Edge. Vi är alltså fler som upplever problem... Jag får samma felmeddelande när jag försöker logga in till detta forum i Chrome.
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 8,786 poäng 5k badge 2x thumb
Hej DansPaRosor,

Det fungerar fint hos mig och jag använder alltid Chrome till våra sidor.

Om du inte redan har testat det så vill jag att du ska rensa cache och se om problemet kvarstår samt se om du har senaste versionen av Chrome (63.0.323.132).
Om inte så uppdatera.

Om problemet fortfarande kvarstår så rekommenderar jag precis som min kollega Moa skriver att du kontaktar supporten på telefon eller chatt. Du hittar uppgifterna via länken Moa skriver.


Ha en bra dag!

/Cecilia
Foto på DansPaRosor

DansPaRosor

  • 428 poäng 250 badge 2x thumb
Hej igen!
Det fungerar när jag rensar cachen, men vad är det som gör att problemet återkommer? Någon vecka senare måste jag ju rensa cachen för att få det att fungera igen, vad kan jag göra för att förhindra att det återkommer?
Foto på Sofia Johansson

Sofia Johansson, Moderator

  • 3,516 poäng 3k badge 2x thumb
Hej DansPaRosor!

Det låter märkligt att du ska behöva göra det varje vecka. Det är inget känt fel, men om det kvarstår vill jag att du kontaktar supporten så de får rapportera det. 
De behöver då även veta vilka webbläsare du testat i, vilka versioner dessa har, vilket operativsystem du har på datorn och vilken dator.
Skulle även behöva veta om du använder något bokmärke i din webbläsare för Ekonomi. Prova isf att radera det, logga in på vår hemsida på mina tjänster. Spara sedan om bokmärket efter att cachen är ändrad.
Om du inte har något bokmärke - vilken är url:en för ditt eEkonomi (alltså vilken webbadress loggar du in via)?

Återkoppla snarast så vi får undersöka mer med ovanstående information.

Ha det gott!

/Sofia