Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael 0
UTFORSKARE

Inloggningsrutan kommer upp varje gång vid uppstart av företag - flera användare - Administration

Vi har visma Administration 2000 med 9 licenser och varje gång jag startar programmet står det lena@...
Detta för att vi under inställningar > Min sida har inställt att det just är Lena, hon behöver göra det för att kunna fakturera.
Den rutan ser då ALLA som varje morgon startar programmet. 

Kan inte programmet lagra 1 användaruppgift per installerad dator istället för 1 för alla som är inne i företaget. 

Eller finns det något annat bra sätt att bli av med inloggningsrutan för de personer som aldrig loggar in? Eller är det kanske bara något jag missar hur den där rutan fungerar?

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

Använder du behörighetskontroll i programmet?

Detta är något jag rekommenderar för att komma runt problemet.

Genom att använda behörighetskontroll så loggar varje användare in med sina inloggningsuppgifter och kan därigenom även ha en egen inloggning på Visma Online. Jag misstänker att det är onlinetjänsterna som spökar lite.

Dessutom kan varje användare själv klicka i ruta för att programmet skall komma ihåg inloggningsuppgifterna.

//Davor P

Nope, det gör vi inte. Okej, så den kan lagra informationen om användaruppgifter men det lagras inte i datorn utan på användaren. 

Tack för svaret, ska kolla vidare på det där!