Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Installation av ny version - Bokslut

När jag ska uppdatera Visma Bokslut till nyare version så kommer valet fram att jag antingen kan REPARERA eller TA BORT gamla versionen av Visma Bokslut. Vad ska jag välja?! Jag behöver inte reparera, och jag vill absolut inte ta bort gamla versionen.... vad återstår? Det finns inget tredje alternativ. Vad göra?!
4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marie J!

När man får upp alternativen Reparera eller Ta bort under installation så tyder det på att just den versionen av programmet redan finns installerad på datorn. Gå in i Kontrollpanelen - Program och funktioner och titta i listan om Bokslut 2018 finns. Du kan även se exakt vilken version som är installerad av programmet i kolumnen version.
Maria_81
MEDLEM

Hej, 

Jag får samma val som Marie och när jag går till Kontrollpanelen - Program och klickar på Bokslut 2019 så ska måste jag aktivera programvaran med kundnummer och org nr mm. Jag vill ju bara fortsätta med nytt år och ny version. Behöver jag verkligen aktivera programvaran då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Mycket riktigt så behöver man aktivera programlicensen när man installerar nästa årsversion av Bokslut. Fyller du i dina uppgifter i rutan som kommer upp så kommer du kunna jobba i programmet precis som vanligt.

Ha en fin helg!
/ Jonathan

Tack Jonathan, önskar dig en fin helg också!