Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

asaspo1
UTFORSKARE

Installation av säkerhetskopia Skatt Proffs sparad under Byråstöd

Jag har tagit över ett uppdrag och ska få in säkerhetskopian från Skatt proffs, men det går inte eftersom den tidigare är sparad under Byråstöd/Advisor. Får följande felmeddelande: Filen är sparad av Visma Skattproffs under Visma Byråstöd / Visma Advisor Connect och kan ej laddas in. Så fort det strular är det advisor som sätter käppar i hjulet. Tyvärr.Tacksam för hjälp!

Med vänlig hälsning
Åsa
3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Har ni Skatt vi byrå så ska ni istället välja att spara filen till rätt format genom att välja Arkiv - Spara som..  Längst ned i dialogen Spara som kan du som använder Visma Skatt Proffs markera rutan Exportera till Visma Skatt. När du sparar filen med rutan markerad kan den sparade filen öppnas av den som inte har proffsversionen av programmet utan har versionen Visma Skatt.
Startar du Visma Skatt Proffs via Visma Byråstöd finns ytterligare ett val. Då kan du exportera skattfilen antingen till Visma Skatt Proffs (utan Visma Byråstöd) eller Visma Skatt. Exportfunktionen kan t ex användas då en redovisningskonsult har Visma Skatt Proffs och företagaren har Visma Skatt. För att företagaren ska kunna öppna en skattfil i Visma Skatt som är sparad i Visma Skatt Proffs, måste du använda funktionen Exportera till Visma Skatt.

Ha en fin dag!
asaspo1
UTFORSKARE

Tack för svar! Då måste jag alltså be den pensionerade redovisningskonsulten göra en ny export? Eller går det att lösa på annat sätt?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Precis - det är vid exporten man gör det valet så du måste be om en ny fil.