Installation av Visma Administration 2000 på windows server 2012r2

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 9 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
hej vi har Visma administration 2000 version 2017.0 på en Windows Server 2012r2 burk, och nu skulle vi vilja uppgradera till version 2018.1 men får upp felmeddelandet:

This app can ́t run on your PC.

To find a version for your PC, check with the software publisher.

Hur ska vi gå vidare ?! Hur ska jag göra ?! Jag kan väl inte vara den enda som har windows server installation av Visma ?!
Foto på pform

pform

• 2,898 poäng 2k badge 2x thumb

Publicerades för 9 månader sedan

• 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

• 5,398 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Philip K!

Har ni 32- eller 64 bitars windows på datorn? 
Försöker du uppdatera inne ifrån programmet? Prova att ladda ner programmet från www.vismaspcs.se och välj Support - Ladda ner /Uppdatera istället och se om det fungerar bättre. 
Är alla windows updates installerade på datorn? 

//Linnea
Foto på pform

pform

64 bitars , om jag försöker uppgradera inifrån programmet säger den att jag har sista versionen men det vet jag att jag inte har då jag har 2017.0 ..

Nu provade jag att ladda ner filen på en annan dator och sen med usb till servern, då kom inte felet upp utan då laddar det, men efter att det har laddat så kommer det inte längre, 

det laddar, man ser att den räknar upp, sen händer det inget mer ...
Foto på Jesper Lodén

Jesper Lodén, Moderator

• 1,464 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Philip!

Är servern omstartad på länge? Prova att göra en omstart innan installation.
Har ni provat att köra installationsfilen med administratörsrättigheter? Högerklicka på filen och välj Kör som administratör.

Ett annat alternativ är att ni tar säkerhetskopia på alla företag i programmet, samt tar en systemsäkerhetskopia. Därefter avinstallerar ni den befintliga installationen av Visma Administration och provar därefter att installera den senaste. 

Med vänlig hälsning, Jesper
Foto på pform

pform

har provat febrilt i dag, ska windows server 2012r2 stöda visma eller fungerar det bara på windows 10 ? känns jö tokigt för oss som kör i fleranvändar miljöer ..
Foto på Jesper Lodén

Jesper Lodén, Moderator

• 1,464 poäng 1k badge 2x thumb
Hej Philip! Det ska fungera i Windows Server 2012. Har du provat att ta en säkerhetskopia på alla företag i programmet, samt en systemsäkerhetskopia, och därefter avinstallera den befintliga installationen av Visma Administration, och sedan göra en nyinstallation? Provade du även att köra filen som administratör? Fick du samma felmeddelande när du försökte detta? 

Mvh, Jesper