Kreditspärr på kunder - Visma Administration

  • 4
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 månader sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Foto på Thomas

Thomas

  • 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

  • 4
Foto på thomasb

thomasb

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Fortsätter på denna tråd...
Vi har önskemål om att det skall finnas ett alternativ t.ex. kryssruta för att kreditspärra en kund. För att gå förbi spärren borde det vara ett lösenord som t.ex. kan lämnas av ekonomiansvarig. Ett önskemål vore också att en kreditspärrad kund skulle vara markerad t.ex. med röd text.
Sättet som beskrivs i inläggen ovan fungerar inte speciellt bra när det är många anställda som registrerar ordrar m.m. på "löpande band". Det är för lätt att klicka
förbi varningsrutan.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

  • 46,980 poäng 20k badge 2x thumb
Hej, tack för din input i den här tråden. Lösenordshanteringen är ingen dum idé, dock tror jag att det är en mindre grupp användare som skulle använda funktionen. Rödmarkeringen tror jag däremot att fler skulle ha användning för, bra förslag!
Foto på sharkgordon

sharkgordon

  • 2,234 poäng 2k badge 2x thumb
bra förslag, lösenordspärr kunde användas på andra funktioner med, där inte funktionen med begränsningar på användarnivå inte räcker till, som att inte kunna ändra priser men kunna regga order till kund.
Foto på thomasb

thomasb

  • 160 poäng 100 badge 2x thumb
Absolut. Vore perfekt med ett lösenord för att kunna ändra pris vid reg av order eller faktura