Avaktivera öresavrundning på kundfakturor - eEkonomi

• 14
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Genomförda
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej,
Min webshop tar emot mina kundordrar och tar betalt via paypal. Webshopen använder inte öresavrundning så när jag bokför betalningen så fattas det 50 öre. Egentligen inget stort problem så men jag tar betalt via paypal och de tar ut en transaktionsavgift varje köp och jag bokför flera inbetalningar åt gången så de blir onödigt med jobb att sitta o räkna ihop alla bankkostnader och öresavrundningar när jag väl ska bokföra mina kundfakturor. (Görs varje gång jag får in pengarna från mitt paypal-konto).

Finns det något sätt att inaktivera öresutjämningen när man skapar fakturor i eEkonomi?

Jag upptäckte inte detta förrän nu så jag har bokfört ett tiotal öresutjämningar på bankkostnader 6570. Bör jag rätta till detta genom en kredit 6570 och debet 3740 eller har det mindre betydelse om jag gör rätt i fortsättningen?

Tack på förhand!
/Anders
Foto på archen

archen

• 774 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 6 år sedan

• 14
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,674 poäng 10k badge 2x thumb
Officiellt svar
Hej och hallå! 

Nu är funktionen för öresavrundning här!
Skynda er in under Inställningar - Företagsinställningar - Faktureringsuppgifter - Öresavrundning och välj Ingen avrundning!