Jag behöver ladda ner förra versionen 2017.0 - Administration

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 5 månader sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Hej,
Då 2018 versionen av SPCS500 inte alls fungerar med företagen sparade på NAS-server så behöver jag länk att ladda ner 2017.0 versionen som tillfällig lösning.
Foto på Fredrik Olsson

Fredrik Olsson

• 110 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1

Tror det är svårt att få en backup att fungera. Det beror på att Visma bytt databasformat i versionen.

Ta kontakt med Supporten och kontrollera vilka möjligheter som finns.

Foto på Fredrik Olsson

Fredrik Olsson

• 110 poäng 100 badge 2x thumb
Hej,
Jo det stämmer.
Jag hade ett antal kontakter med supporten för några veckor sedan.
Ett av deras förslag var just att ladda ner 2017 versionen till denna datorn. (Vi har 2017 versionen på de 2 andra datorerna.)
Vi har i 15 år sparat företagen på NAS server som står brand och stödskyddad samt bakuppas automatiskt.
Nu med 2018 versionen har detta slutat att fungera p.g.a. som du skriver ett nytt databasformat.

/Fredrik
Foto på Victor Magnusson

Victor Magnusson, Manager Team Onboarding

• 9,912 poäng 5k badge 2x thumb
Hej Fredrik,

Den senaste versionen innan vi gick över till SQL-versionen ligger ute för nedladdning via vismaspcs.se - support - ladda ner - logga in. Den versionen kan du installera i din miljö. Före det ska du göra en avinstallation av Visma Administration. Har du gamla säkerhetskopior på de bolag du öppnat i 2018? Det går nämligen alltid bra att öppna i en nya version av programmet, men inte i en äldre, vilket då skapar ett problem för de bolag du öppnat i SQL-versionen (2018).

Tack för din fråga.

/Victor
Foto på Kerstin

Kerstin

• 98 poäng 75 badge 2x thumb
Är det den version ni kallar 2017.0 dBase som ska laddas ner då? Behöver byta dator och har 2017.0 installerad på den gamla. Måste tydligen installera gamla versionen först, sedan överföra bolagen, och därefter kan man uppdatera?

Foto på Emma Parai-Arnesson

Emma Parai-Arnesson , Moderator

• 1,054 poäng 1k badge 2x thumb
Hejsan Kerstin! 
Ja om du har version 2017.0 på din gamla dator ska du första ladda ner 2017.0 till den nya. Efter att du har läst in säkerhetskopiorna samt systemsäkerhetskopian i den nya datorn kan du uppdatera till den senaste versionen som är 2018.5.

Ha det gott! 

/ Emma 
Foto på VisMaria

VisMaria

• 426 poäng 250 badge 2x thumb
hej har fått samma problem behöver byta dator temporärt och komma åt 2017.0 filen.
vart hittar jag den?