Ta bort dubbla bankhändelser - eEkonomi

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Jag har fått dubbla bankhändelser från Swedbank, så i Kassa- och Bankhändelser har jag nu 4 bankhändelser (betalning av leverantörsfakturor) som blir omatchade eftersom jag redan matchat dessa med det första setet av betalningarna. Hur får jag "bort" de extra bankhändelserna för att det ska bli rätt i eEkonomi?
Foto på Berit

Berit

• 130 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Fredrik

Fredrik

• 4,138 poäng 4k badge 2x thumb
Klicka på krysset ute till höger på raden.
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 13,560 poäng 10k badge 2x thumb
Vanligen om något blir dubbelt så är min upplevelse att systemet identifierar det som en dubblett. Då är det bara att klicka på krysset längst ute till höger på en av de två (valfritt) och ta bort den överflödiga raden. Spelar ingen roll vilken. Se bild. Frågan är: ser det annorlunda att hos dig?

(Redigerad)
Foto på Berit

Berit

• 130 poäng 100 badge 2x thumb
Tyvärr, så är inte det fallet. Ingen möjlighet att ta bort de rader som återstår. Det verkar som när man klistrar in bankhändelser från kontoutdraget i banken, så kan man korrigera, men när transaktionerna kommer elektroniskt från banken, så finns inte kryssrutan till höger i marginalen.
Foto på Khedron Wilk

Khedron Wilk, Champion

• 13,560 poäng 10k badge 2x thumb
Aj. Det var ju lite jobbigare. Då får får se vad Visma har att säga.
Foto på Lisa Henriks

Lisa Henriks, Project Manager eEkonomi/Website/Webshop

• 19,328 poäng 10k badge 2x thumb
Hej Berit! 

Är det bankhändelser som har kommit in via en bankkoppling så går det inte ta bort dessa. Anledningen är att allt som händer på banken ska registreras i programmet. 
Har du först klistrat in kontoutdraget så är det dessa händelser som du får ta bort. Är händelserna matchade så får du först ångra matchningen, ta bort bankhändelsen och sen matcha bankhändelsen som har kommit in via bankkopplingen istället.