Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har gjort deklarationen klar i version 2016.0.Jag hämtar uppgifter fr fjolårets deklaration vad händer med den färdiga deklarationen ? - Skatt

Hej! Jag har gjort deklarationen klar i version 2016.0. Om jag ny hämtar uppgifter från fjolårets deklaration vad händer med den färdiga deklarationen då?
  • Skatt
1 SVAR 1
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Porsche993!

Importen från föregående års deklaration är det första du ska göra och sen fyller du i årets uppgifter så att årets deklaration blir rätt. 
Då du redan gjort årets deklaration kan du inte importera uppgifter från föregående år in i denna klara deklarationen. Utan det blir i så fall en ny skattfil, som du får spara som ett helt annat filnamn än det du gett årets deklaration. Och sedan får du fylla i alla årets uppgifter på nytt i denna nya skattfil. 

Så du behöver fundera på vilket som ger dig minst mer jobb, antingen att importera från föregående års deklaration och fylla i allt för i år på nytt. Eller i årets deklaration fylla i de värden som ska med över från föregående och år och då inte importera föregående års skattfil. 

//Linnea