Jag kan inte ändra betalstatus på kundfaktura skickad via Autocollect

  • 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
Jag skickade två kundfakturor som inkassouppdrag 16/6. Därefter har kunden betalt direkt till mig, 20/6. Men så fort jag försöker ändra betalstatus får jag upp en skylt med informationen "Fakturan kan inte betalas just nu eftersom fakturans status håller på att uppdateras hos Visma Autocollect. Försök igen senare". Nu har jag ju försökt i en vecka, när är senare?
Foto på SaraStensson

SaraStensson

  • 180 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

  • 0
  • 1
Foto på Linnea Norden

Linnea Norden, Moderator

  • 5,766 poäng 5k badge 2x thumb
Hej SaraStensson!

När du får detta meddelandet behöver ni manuellt synkronisera tjänsten så statusen uppdateras. 

Detta gör du inne på Betalningar - AutoCollect och fliken 2, Pågående uppdrag och sen går tillbaka till fliken 1, Skapa uppdrag. Då sker en synkronisering. 
Du kan även göra detta direkt via notifieringarna i sidopanelen i programmet. Detta gör du genom att klicka på Notifieringar i sidopanelen till höger i programmet så ser du meddelande om statusförändringar och kan klicka för att gå dit. Jag bifogar en bild på hur det kan se ut. 



/Linnea