Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SaraStensson
MEDLEM

Jag kan inte ändra betalstatus på kundfaktura skickad via Autocollect

Jag skickade två kundfakturor som inkassouppdrag 16/6. Därefter har kunden betalt direkt till mig, 20/6. Men så fort jag försöker ändra betalstatus får jag upp en skylt med informationen "Fakturan kan inte betalas just nu eftersom fakturans status håller på att uppdateras hos Visma Autocollect. Försök igen senare". Nu har jag ju försökt i en vecka, när är senare?
1 SVAR 1
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej SaraStensson!

När du får detta meddelandet behöver ni manuellt synkronisera tjänsten så statusen uppdateras. 

Detta gör du inne på Betalningar - AutoCollect och fliken 2, Pågående uppdrag och sen går tillbaka till fliken 1, Skapa uppdrag. Då sker en synkronisering. 
Du kan även göra detta direkt via notifieringarna i sidopanelen i programmet. Detta gör du genom att klicka på Notifieringar i sidopanelen till höger i programmet så ser du meddelande om statusförändringar och kan klicka för att gå dit. Jag bifogar en bild på hur det kan se ut. 



/Linnea