Jag ska byta dator men har inte serviceavtal. Hur gör jag för att flytta versionen till ny dator?

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 3 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hej jag skall byta dator men har inte serviceavtal eftersom vi har ett väldigt litet bolag. Hur gör jag för att flytta spcs version 2014.02 till min nya dator? Den går ju inte att ladda ner nu
Foto på AH

AH

• 80 poäng 75 badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 0
  • 1
Foto på Malin W

Malin W

• 988 poäng 500 badge 2x thumb
Men va? Programmet blir väl inte gratis för att man har ett litet bolag? Du måste ha serviceavtal för att kunna ladda ner.
Foto på AH

AH

• 80 poäng 75 badge 2x thumb
Jag skall bara byta dator o är helt ok med den version jag har. Jag vill bara kunna flytta hele programmet som jag köpt till en ny dator
Foto på Mita Jonsson

Mita Jonsson, Content Producer - Administrationsfamiljen

• 30,906 poäng 20k badge 2x thumb
Hej AH!

Jag vill att du kontaktar vår försäljningsavdelning på 0470 - 70 61 00, så löser vi detta. Precis som Malin W skriver här så behöver du ett serviceavtal på ditt program för att ladda ner senaste versionen på vår hemsida.  
Foto på VRCSK

VRCSK

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Försäljningsavdelning? Måste man teckna ett serviceavtal? Så, om man inte har serviceavtal så kan man inte flytta programmet?

Jag har samma dilemma. Vår enskilda idella förening har inte serviceavtal av den enkla anledningen att ekonomin inte tillåter det. Men naturligtvis vill vi kunna flytta programmet till en ny dator. Så, hur göra?

Foto på Malin W

Malin W

• 988 poäng 500 badge 2x thumb
Fast, man köper ju inte programmet. Man köper ett serviceavtal. När det har löpt ut så har du inte längre tillgång till det, vilket förklarar varför det inte går att ladda ner till ny dator.
Foto på VRCSK

VRCSK

• 90 poäng 75 badge 2x thumb

Hej Malin,  Det är motsägelsefullt mot vad som står på wismas egen hemsida

https://vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/visma-forening

Dvs, där står klart och tydligt att man köper ett program och att serviceavtal är något som ingår.

Foto på Kalle Lindblad

Kalle Lindblad, Moderator

• 5,312 poäng 5k badge 2x thumb
Hej VRC SK!

Min rekommendation är att du, enligt min kollega Mitas förslag ovan, ringer in till oss på 0470 - 70 61 00 så kan du få en förklaring kring hur vi har tänkt.

Tack för ditt inlägg

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.