Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Leverantörsreskontra endast för viss period

Jag skulle behöva få ut en levererantörsreskontralista för endast 2018. Kan man göra det?

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Menar du per den sista december 2018... Så kan du under utskrifter sätta 2018-12-31 så får du ut enbart alla öppna leverantörsfakturor per den sista december...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vill du däremot ha alla leverantörsfakturor som du bokat upp under 2018 så får du läsa in en ny lista som heter "Leverantörsfaktura Sammandrag" välja 180101-181231. Kommer inte på rak arm ihåg hur man läser in nya listor men det går säkert att söka på i hjälpen. Lycka Till!
/Marie

Beror ju lite på vilket program du har?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du eEkonomi är det kört. Bland utskrifterna finns  visserligen en som heter leverantörsreskontra och som du kan låta avse godtycklig period samt en eller alla leverantörer.
Men listan är mer eller mindre oanvändbar. På tok för detaljerad med datum och belopp på såväl registrerade fakturor som betalningar. Det finns ingen chans att enkelt läsa ut vilka fakturor som är betalda resp obetalda. Dessutom kan du bara välja period inom ett och samma bokföringsår !!
Om du väljer Inköp - Leverantörer och ber om Statistik får du alla fakturor under de senaste 12 månaderna (!!). Dessutom går den inte att skriva ut. Alltså värdelös i ditt fall.
Nej, som vanligt har utvecklarna bestämt vilka behov vi användare har och därigenom gjort det enkelt för sig.
LW -60
UTFORSKARE

Har du Admin?
Är det så att den inte vill ta dina datum?
Byt i så fall räkenskapsår till 2018, men jag är rätt säker på att det inte behövs.
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Ingemar,

Om du går in under Utskrifter - Reskontra - Leverantörsreskontralista - välj Reskontradatum 2018-12-31 - under Urval går du till Fakturadatum och skriver intervallet så här: 180101..181231.
Då kommer du att se de fakturor som har fakturadatum under 2018.

Ha en fin dag!

/Annelie