Justera adress i AutoCollect

• 2
  • Idé
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Under bevakning
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

När jag provade AutoCollect var det enormt smidigt och jag blev väldigt glad när jag fick iväg 6 av 7 påminnelser bara med ett knapptryck!

Den sjunde påminnelsen var en faktura jag inte hade fyllt i någon postadress på, bara namn, eftersom jag just då vid fakturatillfället inte visste adressen och jag ändå mailade kunden fakturan. Därför hade jag uppskattat om det gick att fylla i en postadress (eller ändra en felaktig) direkt i AutoCollecten i Visma Adm så att påminnelsen når fram rätt ändå.

Det ska här sägas att jag själv valde att inte skicka den vidare till AutoCollect då jag inte kunde lägga till adressen, så det kan hända ju att den går att skicka iväg ändå men att det är oklart vad som skulle hända med den.
Foto på Nina T

Nina T

• 1,308 poäng 1k badge 2x thumb

Publicerades för 4 år sedan

• 2
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Nina, 

Toppen att du återkopplar :-)

Vi ska diskutera detta med Visma Collectors och kika på hur vi bäst gör med sådana fall. Vi vill ju att det ska vara smidigt att skicka uppdrag men även smidigt för Visma Collectors att hantera ärendet, med korrekta uppgifter. Jag återkommer när vi har pratat ihop oss. 
Foto på Nina T

Nina T

• 1,308 poäng 1k badge 2x thumb
Jag ser att ni har markerat mitt önskemål här som "inte planerade" men jag vill gärna pusha för att detta aldrig slutar vara aktuellt. Vi har för 1 kund import av ordrar, som sedan går iväg som fakturor utan att vi kontrollerar dem en och en. På dessa fakturor (till exempel) har det ofta slunkit med ett "SE-" före de fem siffrorna i postnumret och då låser sig AutoCollect och vill inte skicka iväg påminnelser för dessa fakturor pga "ej giltigt postnummer".
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Nina T, 

Vi har med detta som ett önskemål till kommande versioner, men vi vill utreda vilket bästa sättet hade varit att ändra adressen. Vi kommer uppdatera i tråden när vi har mer information att ge gällande detta.
Foto på Joanna Norlander

Joanna Norlander, Fd Produktansvarig - Visma Administration, Visma Förening, Visma Fakturering, Visma Webbfakturering

• 3,002 poäng 3k badge 2x thumb
Hej Nina T, 

Vi har med detta som ett önskemål till kommande versioner, men vi vill utreda vilket bästa sättet hade varit att ändra adressen. Vi kommer uppdatera i tråden när vi har mer information att ge gällande detta.
Foto på Veronica

Veronica

• 624 poäng 500 badge 2x thumb
vad händer här, har en kund med ny adress som vi skickat påminnelse till men den går ju till gamla adressen. I och med detta så försvinner ju funktionen med Visma Collectors. Kunden får ju aldrig meddelandet då ingen eftersändning görs.
(Redigerad)

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.