Importera från Excel till Lön 600

• 1
  • Idé
  • Uppdaterades för 5 år sedan
  • Inte planerade
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Vi har kunder som skickar löneunderlag i Excel till oss så det vore fiffigt att kunna importera in det i Lön 600 och slippa mata in manuellt. Vad är möjligt?
Foto på sarfors

sarfors

• 130 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 5 år sedan

• 1
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Hej!

Det finns i dagsläget inte möjlighet att importera Excel-filer utan endast xml-filer. Jag ändrar din tråd till en idé och ber vår utvecklingsavdelning kika på ditt önskemål.

Tills vidare kan jag tipsa om vår tjänst Visma Stämpla. Då kan de anställda hos era kunder stämpla sina tider själva direkt på webben eller via en app i telefonen. När det är dags för lönekörning synkroniserar ni med stämpla och får då in allt underlag till lönekörningen automatiskt.

Läs mer här om hur ni kan samarbeta med löneuppdrag »
Foto på Tobias Runesson

Tobias Runesson, Fd Testledare - Visma Lön

• 5,996 poäng 5k badge 2x thumb
Hej!

Som Annie skriver så är det inte möjligt i dagsläget. Tider
kan man få in i Lön antingen via en XML-fil, som går att få ut via många tidsredovisningsprogram,
eller via Visma Stämpla.

Just nu finns det inga planer på att införa funktion för
import av tider från Excel. Är det fler som är intresserade av det får ni gärna
+1 eller kommentera här i tråden.
Foto på Anders Jansson

Anders Jansson

• 142 poäng 100 badge 2x thumb
Det finns mycket att vinna på att importera från Excel. Själv skulle jag vilja antingen importera en bokföringsorder direkt från Excel till Visma Administration eller få en mall i Excel som sparas om till en SIE-fil så att man kan importera den.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,282 poäng 3k badge 2x thumb
Jag bryter ut din kommentar och skapar en egen tråd av detta eftersom ditt önskemål skiljer sig lite och gäller Visma Administration.

Tack för att du delar med dig.

Du hittar det nya samtalet här: Importera bokföring från Excel till Administration
Foto på KenArd

KenArd, Champion

• 48,276 poäng 20k badge 2x thumb
Hej Sarfors
Vi kan säkert hjälpa er att bygga en "snurra" som skapar om era excel filer till XML-fil om inte Visma Stämpla var ett alternativ.

Nås via www.ekonomiakuten.nu

Mvh

Kenneth

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.