Skriv företagsnamnet i filnamnet på pdf:en vid mejla faktura - Administration

• 3
  • Idé
  • Uppdaterades för 6 år sedan
  • Under bevakning
  • (Redigerad)
Arkiverad och stängd

Denna konversation är inte längre öppet för kommentarer eller svar och communityns medlemmar kan inte se det längre.

Hur gör jag? Skickar fakturor till kund via e-post som bifogad fil. Den blir då i pdf format.
Nu vill kunden att jag märker alla fakturor med vårt företagsnamn längst upp på pdf dokumentet. Hur gör jag det?
Foto på helu

helu

• 354 poäng 250 badge 2x thumb

Publicerades för 7 år sedan

• 3
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

• 3,302 poäng 3k badge 2x thumb
Hej hej!

Ditt företagsnamn skrivs vanligtvis ut längst upp till vänster på fakturan. Har du valt att hämta upp en logotyp där i stället? Testa gärna att förhandsgranska en pdf så du ser att det skrivs ut riktigt.

Eller är det i själva filnamnet på pdf:en som du skulle vilja ha med ditt företagsnamn?

Återkom gärna med lite mer info, om det är inne på själva fakturan eller i namnet på pdf:en du önskar få med ditt företagsnamn.
Foto på helu

helu

Hej! När jag klickar upp fakturan från det tilltänkta e-post meddelandet som ska skickas så kan jag se fakturan i pdf format. Där längst upp i vänstra hörnet står det pdf faktura och fakt.nr. Där skulle jag vilja ha företagsnamnet och ev.även kundens namn.
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

Det som du ser längst upp till vänster när du öppnat pdf:en är filnamnet. Då måste du manuellt i så fall döpa om pdf-filen innan du mejlar fakturan till kunden. Det finns tyvärr ingen möjlighet att påverka detta filnamnet i dagsläget så att det föreslås som du önskar med ditt företagsnamn.

Jag ändrar därför din tråd till en idé istället så att vår utvecklingsavdelning får se över möjligheten att genomföra denna förändring.

/Annie
Foto på helu

helu

Jag förstår hur du menar, men om jag vill döpa om en enstaka faktura så menar du att det går att göra manuellt. har jag förstått dig rätt då?. Hur gör jag då?
Foto på Annie Karlsson

Annie Karlsson, Employee

Du behöver skapa fakturan som en pdf först och när du sparar filen väljer du vad den ska heta. Sedan får du bifoga pdf-filen manuellt i mejlet till kunden. Så det blir en helt manuell hantering.
Foto på Helene Struthers

Helene Struthers, Product Manager

• 47,020 poäng 20k badge 2x thumb
Hej,

Tack för synpunkten kring namnet på PDF:en. Vi har liknande diskussioner här på forumet kring epost från programmet och vi bevakar intresset från andra användare för att prioritera ändringar till framtiden.

Om fler instämmer i det här förslaget så gilla gärna tråden med +1 knappen.

Den här konversationen är inte längre öppen för kommentarer eller svar.