Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Beställningar och beställningspunkter

Beställningar-Visma 2000
Man behöver göra något åt beställnings vyn, för som det är nu så ser man inte enkelt vad som man behöver beställa.
I dags läget ser du ju alla varor hos den leverantören som du valt, man borde bara få fram det som behöver beställas det är du därför du har beställnings punkter!

Det borde gå att sortera på beställnings förslag istället för art nr.
För art nr är ju inte det primära i denna vy.

Beställnings vyn borde få fler val möjligheter för att bli komplett, mycket tung jobbat tycker jag att det blir.
Idén med beställningar är bra men inte fulländad.

13 SVAR 13
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du valt in leverantör på beställningen ser du bara, på flik 3. Artikel, den leverantörens artiklar som nått beställningspunkten.
Förslaget är max nivå minus disponibelt eller minsta beställning, om den är större.
Beskriv gärna mer detaljerat hur du angett dina beställningsförslag för att få förklaring till varför du ser alla leverantörens artiklar i listan.
Är det beställningsfönstret som du vill ha sorterat efter betalförslagets antal? Som det ser ut i dag så finns möjligheten att sortera endast i listläget.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Nej jag ser inte alla leverantörer, jag ser alla artiklar från samma leverantör.
När jag går in på artiklar på beställningen så vill jag att man kan sortera vilka som är mest akut att beställa eller att det bara visas dom som har kommit till beställningspunkt.
Nu visas alla artiklar från samma leverantör i artikelnummer ordning, även dom som inte behöver beställas.
Detta är väldigt jobbigt om man har typ 1200 artiklar från en leverantör!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Det stämmer att du ska se den valda leverantörens artiklar, men inte alla, bara de som nått beställningspunkten. Jag misstänker att det har något med inställningen av beställningspunkterna på artiklarna att göra.
Jag ber supporten att ringa upp dig och hjälpa till så att din beställning visar de artiklar som ska beställas nu, som alltså har uppnått beställningspunkten.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

vi upplever samma problem. Vi kan ha 1000 artiklar från en leverantör och de är alla märkta som lagerprodukter. Många har inga nivåer satta, dvs de har noll på samtliga nivåer. När man går in på beställningsförslag så kommer samtliga dessa upp som förslag, trots att det inte finns någon, order eller rest på dem. Man skulle vilja ha en knapp som säjer att man ska dölja alla "noll"-produkter.
A_ ITchefen
UTFORSKARE

Vi har ett annat problem som rör beställningspunkter.

Vi behöver ha ett förinställt antal/batch som kommer upp automatiskt som förslag när man lägger en artikel för beställning så att man slipper ha det antecknat på annat ställe och granska varje gång vid sidan av. En standardbatch alltså.

Detta skulle kunna lösas med struktur, men man vill ju inte lägga upp alla artiklar två gånger (och alternativet är ju inte heller valbart med lagerföring av paketartiklar?!).

JoannaNorlander
ANSTÄLLD

Hej!

Skulle ditt behov täckas av en ruta på artikeln, exempelvis på fliken Inköp, där du kan ställa in vilket antal du vill ska komma upp på beställningen? Jag känner inte till att flera kunder flaggat för detta behov, men vi håller det på bevakning, så är ni fler användare som är i behov av en liknande funktion så lämna gärna er input i tråden så får vi en bättre bild av efterfrågan!
A_ ITchefen
UTFORSKARE

Batchantal eller standard antal/batch i egen ruta?

Ja det skulle vara bra. under artiklar - 3.inköp - kvantiteter - "Standard batch"

JoannaNorlander
ANSTÄLLD

Hej igen,

Tack för din input!
A_ ITchefen
UTFORSKARE

Finns det en egen tråd för standardbatch som enligt ovan där detta skulle ligga annars låter betsällningspunkter som en bra början?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Vi har inte jobbat med beställningspunkter innan men tänkte börja och jag satt och letade efter var man ställde in batchantal. I rutan för Kvantiteter på artikeln finns beställningspunkt, max nivå och minsta beställning. Det finns ingen för standardantal någon annanstans heller? Vi tycker det är onödigt att få upp 84357 som förslag när vi vanligtvis lägger beställningar på jämna 80000.
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Nordeko
Jag förstår hur du tänker med standardantal, det finns inget sådant i dagsläget. Jag tar det med mig som ett önskemål.
fjelle
UTFORSKARE

jag har samma problem med artiklar då jag inte ids sätta något antal på alla artiklar utan de flesta beställer jag när jag får order och då går det inte använda artikel. då leverantörer som har många artiklar den jag beställer oftast har över 2000 artiklar och skulle gärna kunna sortera så att det går att  använda
fjelle
UTFORSKARE

även att man kan skriva in antalet som är i kartongen är bra