Kalkylkostnad saknas - Tid

• 0
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 2 år sedan
  • Besvarad
  • (Redigerad)
Får felstatus som ovan när jag ska skapa fakturaunderlag. Hur får jag bort denna rutan?Jag använder mej inte av kalkylkostnader på mina anställda.
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

• 824 poäng 500 badge 2x thumb

Publicerades för 2 år sedan

• 0
  • 1
Foto på SCB

SCB

• 2,242 poäng 2k badge 2x thumb
Jag har samma problem. Använder inte heller kalkylkostnader. Programmet varnar lite random på vissa anställda ibland men inte alltid...
Foto på Katarina B Elf

Katarina B Elf

• 824 poäng 500 badge 2x thumb
Är irriterande för tidigare kunde jag gå in i listan för projekt, och om det saknades "Typ av projekt" kunde jag sätta in "Fakt.underlag" så försvann felstatusen. Men nu fungerar inte detta. Någon som kan hjälpa för det tar extra tid att kryssa ner denna ruta varje gång jag skriver en faktura. Och det är irriterande.
Foto på Malin Kjellberg

Malin Kjellberg, Moderator

• 1,968 poäng 1k badge 2x thumb
Hej!

Kalkylkostnaden används för att bokföra företagets kostnad för medarbetaren. Har du inte lagt in någon kalkylkostnad på medarbetarna i registret skulle jag vilja att du ändrar "Typ av bearbetning" inne på dina projekt till "Med på fakturaunderlag" och inte har "Med på Faktura- och Bokföringsunderlag". Eftersom detta skulle kunna framkalla meddelandet när du skapar fakturaunderlag.

Om inte detta hjälper så finns det även en möjlighet att inne på varje projekt och fliken Kalkyl lägga in att Kostnad/timme hämtas från ett schablonbelopp istället för medarbetaren.