Kan ej logga in på Visma Online

  • 1
  • 1
  • Fråga
  • Uppdaterades för 1 år sedan
  • Besvarad
Vi har en användare som inte kan logga in. När han försöker står det "Your account has been deactivated. Please contact the administrator of your company.". Jag är administratör men ser inget avvikande när jag tittar i gränssnittet. Hur löser vi detta?
Foto på masto74

masto74

  • 120 poäng 100 badge 2x thumb

Publicerades för 1 år sedan

  • 1
  • 1
Foto på Valter Wallin AB

Valter Wallin AB

  • 534 poäng 500 badge 2x thumb
Hos oss var det en person som försökte logga in med sin privata email adress som fick samma meddelande! Det är den mailadressen som ligger i e-post arbete som gäller som inloggningsadress. 
Foto på Cecilia Towner

Cecilia Towner, Moderator

  • 10,206 poäng 10k badge 2x thumb
Hej,

När jag kikar på ert kundnummer hos oss ser jag att ni har ganska många användare på visma online och bland dem är det flera som har status inaktiv. Det finns även två personer som har ett låst konto på grund utav att de aldrig har loggat in.
Är det så att du bara behöver ändra status på nån av dem som kan du logga in på vismaspcs.se och gå till Mina tjänster, där väljer du Användare i menyn uppe till höger.
Ser du användare det gäller i listan? Klicka då in på den och kika vad det står vid Roll i Mina tjänster. Ser du inte personen så prova att markera Visa borttagna användare.

Funkar inget av detta så behöver vi veta exakt vilken e-post det gäller och det vill jag inte ta via vårt forum. Jag ber dig att ta kontakt med vår supportavdelning via chatt eller telefon och dem hittar du här.

Ha en fin dag!
/Cecilia